اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

لزوم دریافت واکسن تقویتی بعد از دریافت دز دوم

مقام مسئول در تحقیقات درباره ویروس کرونا در چین، بر اهمیت دریافت واکسن تقویتی پس از دو دز واکسن کووید 19 تاکید کرد.

لزوم دریافت واکسن تقویتی بعد از دریافت دز دوم

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، ژونگ نانشان، یکی از برجسته‌ترین متخصصان بیماری‌های تنفسی در چین و مقام مسئول در تحقیقات درباره ویروس کرونا در نشست خبری روز گذشته خود، بر اهمیت دریافت واکسن تقویتی پس از دو دز واکسن کووید ۱۹ تاکید کرد.

وی گفت: فارغ از اینکه افراد چه نوع واکسنی دریافت می‌کنند، نکته حائز اهمیت این است که پس از گذشت ۶ ماه ایمنی به دست آمده از واکسن به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. 

مقام مسئول در تحقیقات درباره ویروس کرونا  ادامه داد: داده‌ها نشان داد که شش ماه پس از سومین دز، میانگین هندسی تیتر آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده بالاتر از اوج دز دوم بود، هم در افراد ۱۸ تا ۵۹ ساله و هم در افراد ۶۰ سال به بالا.

اپیدمیولوژیست چینی می‌گوید: برای واکسن تقویتی سینوواک چین، داده‌های منتشر شده توسط وزارت بهداشت شیلی در ۷ اکتبر نشان داد  مصرف آن پس از یک دوره کامل واکسیناسیون، محافظت در موارد علامت‌دار را از ۵۶ درصد به ۸۰ درصد و محافظت در برابر بستری شدن در بیمارستان را از ۸۴ درصد به ۸۸ افزایش می‌دهد.

ژونگ نانشان یادآور شد: نزدیک به ۱.۱ میلیارد نفر در چین دوره کامل واکسیناسیون را گذرانده ‌ند و افزود که ۴۱.۷ میلیون نفر نیز واکسن تقویتی دریافت کرده‌اند.

وی در پایان تاکید کرد: «هیچ کشوری امن نیست مگر اینکه همه کشورها امن باشند».

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول