اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترکیه دو شهروند صهیونیست را اخراج می‌کند

وکیل دو شهروند صهیونیست که در ترکیه بازداشت شده‌اند اعلام کرد آن‌ها پس از حضور در دادگاه از این کشور اخراج می‌شوند.

ترکیه دو شهروند صهیونیست را اخراج می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک زوج صهیونیست به‌خاطر تصویربرداری از اقامتگاه «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، از این کشور اخراج می‌شوند.

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، این دو شهروند صهیونیست که در بازداشت به‌سر می‌برند قرار است امروز (جمعه) از ترکیه اخراج شوند.

به گفته وکیل این زوج، آن‌ها که احتمالاً نمی‌دانستند تصویربرداری از اقامتگاه اردوغان اقدامی غیرقانونی است، روز جمعه در دادگاه حاضر شده و فوراً به فلسطین اشغالی فرستاده می‌شوند و تا ۶ ماه حق بازگشت به ترکیه را نخواهند داشت.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرده از این اتفاق مطلع بوده و با مقامات ترکیه در تماس هستند تا این دو شهروند صهیونیست هرچه سریع‌تر آزاد شوند.

به نوشته هاآرتص، پوشش این اتفاق توسط شمار اندکی از رسانه‌های ترکیه حاکی از این است که قرار نیست پرونده‌ای کیفری با اتهام جاسوسی علیه آن‌ها تشکیل شود.

یک مقام ترکیه به این روزنامه گفت، بازداشت اخیر پانزده فرد مظنون به جاسوسی برای رژیم صهیونیستی، ترکیه را درخصوص مسائل مرتبط با جاسوسی حساس‌تر کرده است.

۲۱ اکتبر گذشته، مقامات امنیتی ترکیه طی یک عملیات همزمان در چهار استان این کشور، ۱۵ متهم به جاسوسی برای موساد را دستگیر و اعلام کردند که فعالیت این جاسوسان موساد برای مدت یک سال زیر نظر بود و این افراد با موساد تبادل اطلاعات می‌کردند و در حال اقدام علیه امنیت ملی ترکیه بودند.

گفته می‌شود که این شبکه جاسوسی در حال جمع‌آوری اطلاعات از دانشجویان سوری و فلسطینی بویژه دانشجویان رشته‌های صنایع دفاعی، بودند. منابع رسانه‌ای اعلام کردند پس از آن‌که آنکارا به صورت رسمی از توقیف و بازداشت اعضای این شبکه جاسوسی موساد در خاک ترکیه خبر داد و اطلاعاتی در خصوص فعالیت اعضای این باند، منتشر کرد، یک هیأت از موساد به ترکیه سفر کرد تا در خصوص این امر به مقامات اطلاعاتی و امنیتی این کشور توضیح دهد.

اما مقامات رسمی رژیم صهیونیستی که اغلب به انتشار اخبار در خصوص دستگیری باندهای جاسوسی خود در دیگر کشورها، واکنشی نشان نمی‌دهند، این بار نیز سکوت پیشه کردند و پاسخی ندادند و تنها «رام بن باراک» نایب رئیس پیشین موساد و عضو کنونی کنست  مدعی شد که گزارش‌های ترکیه در این خصوص «مبالغه‌آمیز» است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول