اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

شکوفایی معدنی هرمزگان راه مهم ارزآوری برای کشور

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: شکوفایی پتانسیل‌های معدنی استان می‌تواند نقش بسزایی در تولید، ارزآوری و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی در هرمزگان داشته باشد.

شکوفایی معدنی هرمزگان راه مهم ارزآوری برای کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ایرج حیدری صبح امروز پنج شنبه در جلسه کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با محوریت بررسی مشکلات واحدهای معدنی استان، عنوان کرد: هرمزگان استانی متمایز در برخورداری از ذخایر معدنی است.

وی در همین خصوص افزود: شکوفایی ظرفیت های معدنی هرمزگان می توانند نقش بسزایی در افزایش تولید، ارز آوری و ایجاد فرصت های جدید شغلی داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، گفت: در بهره برداری از ذخایر معدنی استان توجه ویژه ای به صنایع پایین دستی شود و از خام فروشی مواد معدنی خودداری شود.

حیدری تصریح کرد: جوامع و مردم محلی از فعالیت واحدهای معدنی بهره مند شوند و علاوه بر بکارگیری نیروهای بومی به مسئولیت های اجتماعی خود در بخش های مختلف جامعه عمل بپوشانند.

وی با اشاره به ظرفیت های معدنی شرق و غرب استان، اظهار داشت: شکوفایی پتانسیل های معدنی در شهرستان های بشاگرد و حاجی آباد می تواند نقش بسزایی در رشد و توسعه این مناطق و رفع مشکل مهم اشتغال جوانان جویای کار آنها داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: با پیگیری های بعمل آمده بسیاری از معادن غیرفعال با رفع موانع به چرخه تولید هرمزگان برگشته اند و این روند به صورت مستمر ادامه دارد.

در این نشست مسائل و مشکلات چندین واحد معدنی استان بررسی و با دستور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان به دستگاه های اجرایی ذیربط تدابیر لازم برای رفع مشکلات آنها با استفاده از ظرفیت های قانونی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اتخاذ شد.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول