اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

روایت وزیر خارجه مصر از رایزنی با آمریکا درباره ایران

وزیر امور خارجه مصر با بیان اینکه هیچ گونه مذاکره مستقیمی میان تهران و قاهره وجود ندارد، گفت که در هر گونه مذاکره با تهران باید منافع منطقه در نظر گرفته شود.

روایت وزیر خارجه مصر از رایزنی با آمریکا درباره ایران

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر که اخیرا به آمریکا سفر کرده است،‌ شامگاه امروز (چهارشنبه)، اظهاراتی درباره مذاکرات قاهره و واشنگتن مطرح کرد.

بر اساس گزارش شبکه «اسکای نیوز»، وزیر امور خارجه مصر گفت:‌ «ما در گفت‌وگو با طرف آمریکایی تأکید کردیم که در هر گونه مذاکرات با ایران باید منافع منطقه در نظر گرفته شود».

سامح شکری اضافه کرد: «هیچ گونه مذاکرات مستقیمی میان مصر و ایران وجود ندارد».

وی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش بیان کرد: «طرف‌های سوری باید مسئله ریشه‌کردن کردن تروریسم را به دور از مداخله خارجی دنبال کنند».

واشنگتن، دیشب، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا  و سامح شکری همتای مصری او گفت‌وگوی راهبردی ایالات متحده و مصر را افتتاح کرده‌اند و این اولین گفت‌وگوی دوجانبه از سال ۲۰۱۵ میان دو طرف است.

پیشتر روزنامه قطری «العربی الجدید» از جریان داشتن مذاکراتی میان قاهره و تهران با هدف بهبود روابط میان دو کشور و دست‌یابی به رویکردهای نزدیک درباره برخی از مسائل منطقه‌ای خبر داده بود.

پس از انتشار این گزارش، «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران این گفت‌و‌گوها را تأیید کرد و با اشاره به اینکه این مذاکرات با هدف احیای روابط دو کشور در جریان بوده است، افزود که این روابط به سطح تأمین منافع تهران و قاهره بستگی دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول