اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ناکامی ائتلاف سعودی در برابر پدافند هوایی صنعاء/مارب در آستانه آزادی است

کارشناس نظامی یمن گفت که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در آستانه آزادی مارب هستند، اما نمی‌خواهند به هر قیمتی وارد شهر شوند، از همین رو در حال بررسی اقدامات نظامی و امیدواری به نتیجه‌بخش بودن درخواست قبایل یمنی از دولت مستعفی برای تسلیم شدن در برابر صنعاء هستند.

ناکامی ائتلاف سعودی در برابر پدافند هوایی صنعاء/مارب در آستانه آزادی است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سرتیپ «عبدالغنی الزبیدی» کارشناس مسائل نظامی و سیاسی یمن در گفت‌وگو با المیادین از تاثیر پیشرفت قابل توجه پدافند هوایی ارتش یمن و کمیته‌ها در دفع تجاوز ائتلاف سعودی و مزدورانش در نبرد مارب گفت.

الزبیدی با بیان اینکه نیروهای ارتش و کمیته های مردمی به شهر مارب نزدیک می‌شوند، گفت: اغلب جنگجویان شهرهای جنوبی مارب به صفوف ارتش و کمیته‌های مردمی برای مبارزه با ائتلاف سعودی پیوستند.

او با بیان اینکه نیروهای صنعاء با آزادسازی پادگان ام الریش در مارب پیشروی راحت‌تری پیدا کرده‌اند، گفت: در حال حاضر این نیروها نمی‌خواهند به هر قیمت و وسیله‌ای که شده وارد شهر مارب شوند، بلکه در حال بررسی اقدامات نظامی هستند.

این کارشناس نظامی گفت: قبایل و نهادهای مردمی و اجتماعی در استان مارب در حال حاضر در حال اعمال فشار بر استاندار مارب هستند تا دست از نبرد در این شهر کشیده و آنجا را تحویل صنعاء دهد.

الزبیدی گفت: نیروهای صنعاء از یک سامانه دفاع هوایی قوی برخوردار هستند که می‌تواند حمله هواپیماهای ائتلاف سعودی در جریان نبرد را دفع کند.

شارل ابی نادر پژوهشگر امور نظامی هم می‌گوید: سرنگونی هواپیماهای شناسایی ائتلاف سعودی توسط پدافند هوایی صنعاء موجب شده که ائتلاف سعودی نتواند به درستی نبرد مارب را کنترل کند و از همین رو به حملات کور خود علیه مارب ادامه می‌دهد.

ابی نادر افزود: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از سه محور در مارب مانور می‌دهد تا ائتلاف سعودی را سرگرم کند و به هر حال آزادسازی مارب برای صنعاء بسیار بااهمیت است زیرا تنها شهر شمالی یمن است که تحت کنترل نیروهای ائتلاف و دولت مستعفی یمن است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول