اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مجلس بدنبال کاهش مداخلات در مدیریت شهری/34 اداره زیر مجموعه شهردار می‌شود

عضو کمیسیون امور داخلی کشور گفت: شهردار براساس طرح جامع مدیریت شهری تصمیم‌گیر نهایی در شهرهاست؛ براساس این طرح 34 اداره اعم از آب، برق، فاضلاب، گاز، مخابرات، آموزش و پرورش، پلیس و ... زیر مجموعه شهردار محسوب می‌شوند.

مجلس بدنبال کاهش مداخلات در مدیریت شهری/34 اداره زیر مجموعه شهردار می‌شود

محمدرضا صباغیان عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره طرح جامع مدیریت شهری اظهار داشت: در این طرح بنا داریم تا دولت کوچک شده و اقدامات شهری برون‌سپاری شود.

وی با بیان اینکه کارها بایستی در کشور به مردم سپرده شود، افزود: متأسفانه ما در شهرها درگیر تداخلات کاری هستیم لذا مجلس یازدهم می‌کوشد با طرح مدیریت جامع شهری ضمن کاهش هزینه‌ها، تصمیم‌گیری در شهرها را آسان‌تر و روان‌تر کند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: شهردار براساس طرح جامع مدیریت شهری تصمیم‌گیر نهایی در شهرها است؛ براساس این طرح 34 اداره اعم از آب، برق، فاضلاب، گاز، مخابرات، آموزش و پرورش، پلیس و ... زیر مجموعه شهردار محسوب می‌شوند. 

صباغیان گفت: مدیریت جامع شهری هم‌ا کنون در خیلی از کشورهای دنیا و همسایه ایران در حال اجرا است که می‌توانم به افغانستان، عراق، ترکیه و ... اشاره کنم. این در حالی است که مدیریت واحد در شهرهای این کشورها اجرا می‌شود.

وی افزود: فرماندار نماینده سیاسی دولت‌ است و او ناظر بر شهردار است. این در حالی است که شوراها شهردار را انتخاب و تعیین می‌کنند و همه کارها به مردم سپرده می‌شود و مردم نهاد ناظر بر شهردار محسوب می‌شوند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس عنوان کرد:‌ فرمانداری ناظر بر مصوبات شورای شهر و شهرداری است ولی در اصل مردم ناظر اصلی بر مصوبات شورای شهر و شهرداری محسوب می‌شوند. 

صباغیان گفت: نبود طرح جامع مدیریت شهری موجب شده که در خیلی از شهرها از یکسو شهرداری اقدام به آسفالت کردن یک خیابان می‌کند، اما از طرفی بلافاصله طی چند روز پس از آن اداره‌های آب، برق، گاز و یا مخابرات بخش‌هایی از همین خیابان را جهت خدمات خود حفر می‌کنند.

وی افزود: چون خیلی از نمایندگان مجلس در سوابق و فعالیت‌های خود حضور در شهرداری و شوراهای شهر را دارند با طرح مدیریت جامع شهری موافق هستند. ضمن  اینکه وقتی رئیس مجلس، شهردار اسبق تهران بوده هم بزرگترین حامی این طرح است زیرا با درد کلانشهری مثل تهران آشنا است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول