اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

قالیباف: وحدت و انسجام قوای سه‌گانه فرصتی استثنایی برای حل معضلات کشور است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  گفت که در جلسه مشترک کمیسیون امنیت ملی با رییس مجلس ، بر لزوم استفاده از فرصت استثنایی هماهنگی قوا برای حل معضلات اساسی کشور تاکید شد.

قالیباف: وحدت و انسجام قوای سه‌گانه فرصتی استثنایی برای حل معضلات کشور است

محمود عباس زاده سخنگوی کیمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با آقای قالیباف رئیس مجلس برگزار شد. اعضای کمیسیون نکته نظرات خود را ارائه کرده و رئیس مجلس نیز تحلیلی درباره شرایط کشور و منطقه ارائه کرد.

به گفته وی در این جلسه مباحثی‌همچون تحول در ساختار مجلس و لوازم آن ، طرح های مهم و ناظر بر اولویت های کشور و نیاز های مردم و راهکارهای به ثمر رسیدن سریع این طرح ها مطرح شد.

عباس زاده افزود: آقای قالیباف گفت که انسجام و وحدت و هماهنگی بین قوای سه گانه که در شرایط فعلی وجود دارد، یک فرصت استثنایی برای حل معضلات اساسی کشور است و باید از این فرصت استفاده کنیم.

وی ادامه داد: همچنین رییس مجلس فرصت ها را به در دو  پرریسک و کم ریسک تقسیم کرده و گفت: عقلانیت مدیریتی ایجاب می کند این فرصت ها را بموقع تشخیص داده و متناسب با نوع فرصت از ان استفاده کنیم. رئیس مجلس از برخی کم  دقتی ها در اجرای برخی مصوبات مجلس از جمله تعدادی از تبصره های بودجه ۱۴۰۰ انتقاد کرد و از کمیسیونهای تخصصی خواست که در قبال اینگونه رفتارها از جایگاه نظارتی مجلس به شایستگی استفاده کنند و از مجریان امر به موقع توضیح بخواهند.

عباس زاده اضافه کرد: آقای قالیباف پیشنهاد کرد که پیرامون دستورکارهای اولویت دار و مهم کمیسیون از جمله مسئله هسته ای نشست های مجزای دیگری برگزار شود.

 وی در پایان گفت: جلال زاده رئیس کمیسیون نیز ضمن جمع بندی مباحث و مصوبات جلسه بر پیگیری مصوبات کمیسیون در بعد قانونگذاری و نظارت تاکید داشت و به ارتباط مستمر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با هیات رئیسه و رئیس مجلس اشاره کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول