اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

چین و پاکستان در نشست امنیتی هند برای افغانستان شرکت نمی‌کنند

پاکستان و چین علی‌رغم دعوت از سوی هند در نشست امنیتی دهلی نو برای افغانستان شرکت نمی‌کنند.

چین و پاکستان در نشست امنیتی هند برای افغانستان شرکت نمی‌کنند

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای برای افغانستان فردا (چهارشنبه، ۱۹ آبان) با مشارکت مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه در هند برگزار می‌شود.

ریاست نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای را «آجیت دوال»، مشاور امنیت ملی هند به عهده دارد. در این نشست مشاوران امنیت ملی کشورهای ایران، قزاقستان، قیرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان هم شرکت می‌کنند.

اما به گزارش دیلی میل، مشاوران امنیت ملی پاکستان و چین علی‌رغم دعوت از سوی هند برای شرکت در این نشست، حضور نخواهند داشت.

مشاور امنیت ملی هند در آستانه‌ برگزاری این نشست با مشاوران امنیت ملی تاجیکستان و ازبکستان امروز دیدار و گفت‌وگو کرده است. محور بحث طرف‌ها در این دیدارها، افغانستان بوده است.

طالبان به صورت ضمنی از نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای در هند استقبال کرده است. انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی این گروه در یک پیام ویدیویی گفته است که این نشست را به نفع افغانستان و منطقه می‌داند.

وی افزوده است که طالبان در مورد این نشست نگرانی ندارند؛ چون کشورهای منطقه و همسایه‌ افغانستان خواستار افغانستان امن و خودکفا است.

با این حال، وی تأکید کرد: «طالبان  در نظر دارد که در نشست‌های بعدی به‌صورت مستقیم حضور داشته باشد.»

پیش از این نیز نشست‌های گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای در مسکو و تهران برگزار شده بود. در این نشست‌ها شماری از کشورها دباره تحولات اخیر و کمک‌های بشردوستانه به افغانستان گفت‌وگو کرده‌ بودند.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول