اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

درآمدهای دامی گلستان از استان خارج شده و دست دلالان می‌افتد

نماینده مردم گرگان در مجلس گفت:‌استان گلستان تولیدات زیادی در حوزه دامی اعم از تولید مرغ و گوشت قرمز و .. دارد اما درآمدهای آن از استان خارج شده و به دست دلالان می‌افتد.

درآمدهای دامی گلستان از استان خارج شده و دست دلالان می‌افتد

 به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، رمضانعلی سنگدوینی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس سه شنبه ۱۸ آبان ماه گفت: از رئیس‌جمهور محترم درخواست دارم هرچه سریع‌تر سفر استانی خود را به استان محروم گلستان برنامه‌ریزی و قبل از سفر حتماً برای مصوبات سفر از ظرفیت مجمع نمایندگان استان برای تصمیم‌گیری استفاده کند.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شناخت هر سرزمینی به داشته‌های آن سرزمین است خاک کشاورزی صنعت گردشگری منابع طبیعی نفت و گاز و معادن و ... استان گلستان همه این ظرفیت‌ها را دارد ولی محروم است.

وی افزود: به دلیل گرانی ادوات کشاورزی تجهیزات و ماشین آلات در این بخش مردم به شدت ناراحت هستند و در حال خروج خارج شدن از کار کشاورزی هستند استان گلستان سالانه بیش از ۵ میلیون تن محصولات کشاورزی استراتژیک کشاورزی تولید می‌کند محصولات دامی استان گلستان رتبه اول را دارد ما سالانه حدود ۲۹۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌کنیم ۶۰ هزار تن تخم مرغ ۳۴۰ هزار تن گوشت قرمز ۳۴۰ هزار تومان هزار و ۵۰۰ تن عسل سالانه بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان ارزش ریالی آن است سوال اینجاست که این پول کجا می‌رود از استان خارج می‌شود دسته یک سری از دلال‌ها می‌افتد.

سنگدوینی گفت: در استان گلستان سالانه یک تا یک و دو دهم میلیون تن گندم که بهترین و مرغوبترین گندم کشور است تولید می‌شود 35 کارخانه در استان گندم را تبدیل به آرد می‌کنند که الان این کارخانه‌ها با ظرفیت ۳۰ درصدی در حال فعالیت هستند و ظرفیت این کارخانجات بالا رود بیش از هزار نفر در این کارخانه ها مشغول به کار می شوند.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ظرفیت تولید ماهانه آرد در استان گلستان ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار تومان است مدیریت بازرگانی دولتی ایران خروج آرد استان گلستان را بسته و من از آقای وزیر کشاورزی می‌خواهم که این موضوع را دنبال کند افزود کشاورزی استان گلستان امروز شرایط خوبی ندارد و علاوه بر آن صنایع تبدیلی در این حوزه را هم ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول