اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

قبولی 22 هزار نفر از 57 هزار داوطلب شاهد در کنکور

۵۷ هزار نفر از جامعه ایثارگری در کنکور امسال شرکت کردند که از این میان، ٢٢ هزار نفر در دانشگاه‌ها پذیرفته شدند و از این تعداد ١٣ نفر توانستند بدون احتساب سهمیه، رتبه ٢ رقمی کشور را کسب کنند.

قبولی 22 هزار نفر از 57 هزار داوطلب شاهد در کنکور

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس،‌ ششمین مراسم تجلیل از رتبه‌های برتر زیر  ۱۰۰ کشوری آزمون سراسری کنکور ۱۴۰۰ (بدون احتساب سهمیه) صبح امروز سه‌شنبه ۱۸ آبان‌ماه با حضور سیدامیرحسین قاضی‌زاده رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری و علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش، سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید، محمدعلی فقیه مدیرکل آموزش بنیاد شهید در سالن خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

سلیمانی: ۵۷ هزار نفر از جامعه ایثارگری در کنکور امسال شرکت کردند

در ابتدای این مراسم یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اهتمام و تأکید رهبر انقلاب در زمینه دانش‌اندوزی به خصوص در بیانیه گام دوم انقلاب بیان داشت: حضور ٩ هزار نخبه شاهد و ایثارگر مبین تلاش‌های بنیاد شهید در این عرصه است. با این وجود تقارن مراسم امروز با روز جهانی علم و سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را به فال نیک می‌گیریم.

وی با اشاره به درخشش فرزندان شاهد، جانباز و رزمندگان در عرصه علم افزود: شهدای نخبه شهید در دوران دفاع مقدس مانند شهیدان حسن باقری، محسن وزوایی، احمد احدی، زین‌الدین و قجه‌ای که از رتبه‌های برتر در دانشگاه‌ها بودند، الگوی نسل جوان شاهد و ایثارگر هستند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: ۵۷ هزار نفر از جامعه ایثارگری در کنکور امسال شرکت کردند که از این میان، ٢٢ هزار نفر در دانشگاه‌ها پذیرفته شدند و از این تعداد ١٣ نفر توانستند بدون احتساب سهمیه رتبه ٢ رقمی کشور را کسب کنند.

کاظمی: تحصیل بیش از ۴۰۰  هزار دانش‌آموز در مدارس شاهد

در ادامه علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر نشان دادند که در راه مجاهدت‌های علمی می‌توانند بدون سهمیه هم سرآمدترین باشند، ابراز داشت: در حال حاضر بیش از ۴٠٠ هزار دانش‌آموز را با همراهی بنیاد شهید در مدارس شاهد کشور زیر پوشش داریم که در همین راستا باید بتوانیم با آسیب‌شناسی خدمات مطلوب‌تری در این مدارس ارائه کنیم.

وی رتبه‌های زیر ١٠٠ کنکور جامعه ایثارگری، بدون احتساب سهمیه ایثارگری تنها بخش کوچکی از تلاش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران توصیف کرد و افزود: باید مدارس شاهد مرکز کانون تحولات فرهنگی در مناطق خود و مظهر جریان‌سازی علمی و فرهنگی باشند.

زلفی‌گل: مردم ایران هرگز سلیقه سیاسی را در تکریم شهدا دخیل نکردند

در ادامه محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در محضر شهدا بار مسؤولیت بسیار سنگین می‌شود، اظهار داشت: یکی از رفتارهای شایسته هموطنان این بوده که هرگز سلایق سیاسی را در  تکریم شهدا دخیل نکرده‌اند و همواره قدردان این عزیزان هستند.

وی با اشاره به اینکه موفقیت دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر در کنکور شایسته تقدیر است، افزود: این افراد نباید فراموش کنند که حفظ این موفقیت سخت‌تر و مهم‌تر از به دست آوردن آن است. توجه داشته باشید که مجموعه‌ای از عوامل سبب موفقیت شما شده و باید بکوشید که موفقیت خودتان را حفظ کنید.

قاضی‌زاده: سهمیه‌ها بازطراحی می‌شوند

سخنران بعدی این مراسم سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بود. وی با تأکید بر اینکه در تمام کشورها خدمات گوناگونی به سربازان و قهرمانان ارائه می‌شود، گفت: طبیعی است که در کشور ما نیز همین کار انجام شود.

قاضی‌زاده با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس پزشکان اندکی بودند که برای مداوای مجروحان عازم جبهه‌ها می‌شدند، تصریح کرد: چنین افرادی در کنار سایر رزمندگان معتمدترین افراد کشور هستند و مسیری که امام خمینی (ره) برای خدمات‌رسانی به این عزیزان بنیان گذاشت، یک رفتار استراتژیک بود.

وی با اشاره به موقعیت ممتاز علمی کشور در رتبه‌های جهانی ادامه داد: بسیاری از دانشمندان ایرانی در حال حاضر در خارج از کشور مشغول فعالیت هستند، با این وجود عزیزان شاهد و ایثارگر متخصصان متعهدی هستند که باید از حضور و وجود آنان در عرصه‌های علمی کشور بیش از پیش استفاده کنیم.

رئیس بنیاد  شهید بیان داشت: هدف فقط پرورش متخصصان نیست. بلکه در پی تعلیم متخصصان متعهد هستیم. بنابراین همایش تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور ایثارگر بیانگر این است که عنوان متعهد باید در کنار عنوان تخصص مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اداره کشور به مفهوم ارائه خدمات علمی، فرهنگی و فناورانه به جامعه است، افزود: در شرایط کنونی می‌توانیم سکان‌داری کشور را به افرادی بسپاریم که در گذشته پدرانشان فداکاری خود را به این کشور اثبات کرده‌اند. در همین راستا با همکاری دولت انقلابی و مردمی در نظر داریم که یک بازطراحی سهمیه‌ها و خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگری انجام شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول