اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

تشکری‌هاشمی: ۹۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است/ کاهش سرفاصله حرکت قطارها نیازمند یک‌هزار واگن جدید

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه عمر مفید ۹۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی به اتمام رسیده است گفت: کاهش سرفاصله حرکت قطارها نیازمند یک‌هزار واگن جدید است.

تشکری‌هاشمی: ۹۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است/ کاهش سرفاصله حرکت قطارها نیازمند یک‌هزار واگن جدید

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه وطن امروز گفت‌وگویی با سیدجعفر تشکری‌هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای اسلامی شهر تهران انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

 


تمام کم‌کاری‌های دوره قبل مدیریت شهر تهران به دوره ششم رسیده

- حمل‌و‌نقل عمومی در شهر تهران دوران سختی را به لحاظ توسعه‌ای پیش رو دارد، چرا که مجموعه اقداماتی که باید در طول ۴ سال اخیر انجام می‌شد، اتفاق نیفتاد و ما شاهد آن بودیم که ناوگان شبکه حمل‌و‌نقل عمومی به سرعت مسیر فرسودگی را طی کرد.

- متاسفانه در این بازه زمانی اقدامی برای نوسازی و بازسازی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی چه در بخش مترو و چه در بخش اتوبوس رخ نداد؛ این در حالی است که در حوزه‌های توسعه‌ای یعنی ساخت ایستگاه‌ها و خطوط نیز ما شاهد هیچ‌گونه اقدام خاصی از مدیریت شهری قبل نبودیم.

- تمام کم‌کاری‌های آن دوره از مدیریت شهر تهران به دوره ششم رسیده و ما باید کم‌کاری‌های موجود در آن زمان را نیز رفع کنیم. 

عمر مفید ۹۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی به اتمام رسیده است

- ۴ سال گذشته فرصتی بود که از دست رفت و نتیجه آن این است که ما هم‌‌اکنون با انباشتگی در فرسودگی ناوگان رو به رو هستیم.

- به عنوان مثال در اتوبوسرانی نزدیک به ۹۰ درصد ناوگان عمر مفیدش به اتمام رسیده و همین‌طور در مترو حدود ۶۰ درصد ناوگان نوبت اورهال‌شان فرا رسیده است.

- برای رسیدن به وضعیت مطلوب باید کارهای زیادی صورت گیرد که امیدواریم در این مسیر با کمک شهرداری و شورای شهر تحولی جدی رقم بخورد. 

کمکی از سوی دولت قبل به حمل‌ونقل عمومی صورت نگرفت

- خرید یک دستگاه اتوبوس تک‌کابین برای شهرداری ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تا ۴ و نیم میلیارد تومان تمام می‌شود و اگر قرار باشد این اتوبوس دوکابین باشد ۸ و نیم میلیارد تومان برای شهرداری هزینه دارد.

- قرار نیست شهرداری تمام هزینه‌ها در این زمینه را پرداخت کند. طبق قانون، بخشی از هزینه‌های مربوط به شبکه حمل‌و‌نقل عمومی باید از سوی دولت تامین شود.

- ما امیدواریم با وجود آنکه در سال‌های اخیر این کمک صورت نگرفت و از بودجه‌های عمومی برای توسعه حمل‌و‌نقل عمومی تخصیصی انجام نشد، در دولت سیزدهم ان‌شاءالله این اتفاق رقم بخورد. 

تسریع خدمت‌رسانی به مردم با تکمیل ایستگاه‌های موجود و تامین ناوگان

- الان در مترو نباید به دنبال ایجاد خطوط جدید باشیم، چرا که این موضوع امکان‌پذیر نیست.

- اگر ما به دنبال تکمیل ایستگاه‌های موجود و تامین ناوگان باشیم به نظر بسیار منطقی‌تر است و می‌تواند روند خدمت‌رسانی به مردم را تسریع بخشد. 

کاهش سرفاصله حرکت قطارها نیازمند یک‌هزار واگن جدید

- هم‌اکنون زمان ورود قطار به ایستگاه‌ها طولانی است. برای کاهش سرفاصله حرکت قطارها و رسیدن به سرفاصله ۴ دقیقه نیاز به یک‌هزار واگن داریم.

- پیگیری این موضوع در واقع در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تا حدودی انجام شد. تلاش بر این بود این تعداد واگن برای همه کلانشهرها بویژه تهران تامین و منابعش تخصیص داده شود. بر اساس توافقاتی که در آن مقطع شد مقرر شد در مرحله اول ۶۳۰ واگن برای تهران در نظر گرفته شود و نهایتا در مرحله دوم تعداد واگن‌ها به ۱۰۵۰ دستگاه برسد. 

- در دولت قبل ۱۵ درصد نقدینگی مورد نیاز برای شروع عملیات تامین واگن‌ها محقق نشد و متاسفانه در این زمینه پرداختی اتفاق نیفتاد و همین موضوع باعث شد تا کار متوقف شود.

- با روی کار آمدن مدیریت شهری جدید رایزنی‌ها با وزارت کشور دوباره آغاز شد که این قول را داده‌اند پیگیری‌های لازم را انجام دهند تا آن ۱۵ درصد پرداخت شود و تهیه این ۶۳۰ واگن استارت بخورد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول