اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

واکسیناسیون تمامی معلمان و مربیان خراسان‌جنوبی

معاون متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به واکسیناسیون تمامی دبیران و معلمان آموزش و پرورش استان، گفت: پروتکل‌های بهداشتی مجموعه‌ای از بایدها و نبایدهایی بوده که باید در مدرسه رعایت شود.

واکسیناسیون تمامی معلمان و مربیان خراسان‌جنوبی

رضا یکه‌خانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: سلامت اولویت آموزش و پرورش بوده و اینکه به خانواده‌ها این اطمینان را بدهیم که مدرسه، مدرسه ایمن و محلی که با اطمینان خاطر به آن مراجعه کند از اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه یکی از گام‌هایی که در راستای ایمن‌سازی مدارس انجام داده شده بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، افزود: پروتکل‌های بهداشتی مجموعه‌ای از بایدها و نبایدهایی بوده که باید در مدرسه رعایت شود.

معاون متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به واکسیناسیون تمامی دبیران و معلمان آموزش و پرورش استان، گفت: به دانش‌آموزان استان نیز توصیه شده تا همه آن‌ها واکسینه شوند هر چند براساس آمار ارائه شده تعداد زیادی از دانش‌آموزان استان واکسینه شده‌اند.

یکه‌خانی یادآور شد: می‌توانیم این اطمینان را به اولیای دانش‌آموزان بدهیم که خوشبختانه مدارس استان هم به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی و هم به لحاظ واکسینه معلمان و دانش‌آموزان پذیرای دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه باید کرونا را به عنوان یک اصل بپذیریم چون جریانی انکار ناپذیر بوده و باید به شکل مسالمت‌آمیز با آن کنار بیاییم، اضافه کرد: نباید این بیماری مانع از فعالیت‌های ما شود ولی باید راهبرد برای مقابله با آن داشته باشیم.

معاون متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه مسئولیت این امر را در مدارس کمیته سلامت دانش‌آموزان دنبال می‌کنیم، یادآور شد: در هر مدرسه‌ای چهار رکن وجود دارد که یکی از ارکان کمیته سلامت بوده که ضامن رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس است.

یکه‌خانی با بیان اینکه یکی دیگر از ارکان چهارگانه مدارس، شورای مدرسه بوده که مرجع تصمیم‌گیری است، تصریح کرد: این شورا تصمیم می‌گیرد که آموزش دانش‌آموزان در مدارس حضوری یا غیرحضوری باشد.

وی اضافه کرد: شورای مدرسه اعضایی شامل مدیر، نماینده اولیاء و مربیان، معاونان، نماینده دبیران و مربیان پرورشی دارد که همه دست به دست هم می‌دهند تا بهترین تصمیم را بگیرند و این تصمیم زمانی که از سوی اداره آموزش و پرورش تأیید شود لازم‌الاجرا بوده که بنا بر هر مدرسه و هر کلاس این تصمیمات متفاوت است.

معاون متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به شورای دبیران، گفت: این شورا در آموزش تلفیقی یکی از بازوان توانمند دبیران و در این شورا تصمیم‌گیری می‌شود که چه مطالبی را خود دانش‌آموز باید بخواند و چه قسمت‌هایی را باید دبیران آموزش دهند در این شورا تصمیم‌گیری می‌شود.

یکه‌خوانی با بیان اینکه آخرین رکن مدارس انجمن اولیاء و مربیان بوده که وظیفه اطلاع‌رسانی را داشته و مرجعی برای اطلاع‌رسانی به اولیاء است، اضافه کرد: همه ارکان باید دست به دست هم دهند تا بتوانیم آموزش حضوری را در مدارس داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی آموزش متفاوت از قبل شده و باید آموزش منعطف داشته باشیم که در راستای تحقق آن باید معلمان، آموزش، مدرسه، دانش‌آموزان منعطف باشند.

معاون متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه استفاده از فضای مجازی ابزار کمک آموزشی برای گذر از بحران است، یادآور شد: آموزش غیرحضوری باید ابزار کمک آموزشی در کنار آموزش رسمی باشد و به طور قطع آموزش ترکیبی را در آینده خواهیم داشت و باید آن را به عنوان یک اصل بپذیریم که آموزش غیرحضوری به رسمیت شناخته شده بنابراین می‌توان در کنار آموزش رسمی از آن استفاده کرد.

یکه‌خوانی با بیان اینکه ستاد ملی کرونا و وزارت آموزش و پرورش موضوعات را بررسی و به رویکردهایی می‌رسند و سپس آن را به استان ها ابلاغ می‌کنند، خاطرنشان کرد: در هر استان این رویکردها بومی‌سازی شده و به مدارس جهت اجرا اعلام و ابلاغ شده و مناطق حکم نظارت و مراقبت دارد بنابراین سیاست‌های کلی در بالا گرفته و مدارس در واقع مجری این سیاست‌ها بوده البته به شکلی که برایشان اقتضاء می‌کند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول