اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

فرانس 24: سیستم بهداشتی افغانستان در آستانه فروپاشی است

یک رسانه فرانسوی گزارش داد که به دنبال انسداد ذخابر بانک مرکزی افغانستان از سوی آمریکا مراکز درمانی در بخش‌هایی از افغانستان تعطیل و در پایتخت این کشور نیز بسیاری از بیمارستانها بدون برق و آب در حال فعالیت هستند.

فرانس 24: سیستم بهداشتی افغانستان در  آستانه فروپاشی است

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، فرانس 24 در گزارشی نوشت: به دنبال انسداد ذخابر بانک مرکزی افغانستان از سوی آمریکا مراکز درمانی در بخش‌های از افغانستان تعطیل و در پایتخت این کشور نیز بسیاری از بیمارستانها بدون برق و آب در حال فعالیت هستند. 

یک پرستار بیمارستان وزیر اکبر خان در کابل به این خبرگزاری فرانسوی گفت: در حال که ما نیاز فوری به دارو داریم اما تمام ذخایر ما تمام شده است. 

وی افزود: در گذشته ما برای بیماران قلبی در این بیمارستان دارو تهیه می کردیم، اما در حال حاضر یک قرص ساده نیز موجود نیست. 

به گزارش فرانس 24، سیستم بهداشتی افغانستان همزمان با انسداد ذخایر بانک مرکزی این کشور در حال فروپاشی است. 

پیشتر صلیب سرخ جهانی در گزارشی گفته بود که بیش از 2 هزار مرکز درمانی در آستانه زمستان سخت در افغانستان فعالیت خود را تعطیل کردند. 

این در حالی است که پس از به قدرت رسیدن طالبان آمریکا ذخایر بانک مرکزی افغانستان را مسدود کرده و گفته که سیاست این کشور عدم اجازه دسترسی طالبان به پول نقد است. 

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول