اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

صرفه‌جویی ۱۷۵ میلیون مترمکعب آب درخراسان‌جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی‌ به صرفه‌جویی ۱۷۵ میلیون مترمکعبی برداشت از منابع آبی استان اشاره کرد و گفت: ۱۶۴ میلیون متر مکعب از این رقم در بخش کشاورزی صرفه‌جویی شده است.

صرفه‌جویی ۱۷۵ میلیون مترمکعب آب درخراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد فرهادی ظهر امروز در کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، اظهار داشت: لازم است که به مفاد سند سازگاری با کم‌آبی، پیوست فرهنگی و حقوقی ملحق شود.

وی به صرفه‌جویی ۱۷۵ میلیون مترمکعبی برداشت از منابع آبی استان اشاره و بیان داشت: ۱۶۴ میلیون متر مکعب از این رقم در بخش کشاورزی صرفه‌جویی شده است.

اجرای ۳۲ هزار هکتار سیستم آبیاری نوین

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی‌ از صرفه‌جویی ۱۲۳ میلیون متر مکعبی آب در حوزه اصلاح چاه‌های کشاورزی خبر داد و مطرح کرد: سال گذشته ۳۲ هزار هکتار سیستم آبیاری نوین در سطح استان اجرا و هم‌اکنون نیز ۱۲ هزار هکتار در حال اجرا است.

فرهادی تبیین کرد: زیرساخت‌های یک هزار هکتار نیز در استان مهیا شده و پرداخت تسهیلات کم‌بهره به کشاورزان، بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها را شتاب می‌بخشد.

احیای قنوات؛ نیازمند اعتبارات ملی

وی با بیان اینکه شتاب گرفتن روند اجرای این پروژه‌ها در راستای استفاده بهینه از منابع آبی نیازمند ردیف‌های ملی ویژه است، اضافه کرد: همچنین در راستای احیای قنوات و استفاده بهینه از این ظرفیت و کمک به معیشت کشاورزان نیازمند اعتبارات ملی هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی‌ با اشاره به مراودات کشاورزان استان خراسان‌رضوی و جنوبی مطرح کرد: طبق سند سازگاری با کم‌آبی، مدیریت منابع آبی در خراسان‌رضوی معطوف به جلوگیری از اضافه برداشت از تعداد چاه‌های غیرمجاز است.

فرهادی با تأکید بر متفاوت بودن شرایط برای دو استان که نیاز به بازنگری دارد، متذکر شد: در خراسان‌جنوبی، تعدیل و اصلاح پروانه، مشکلات اجتماعی در پی دارد.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص استان در سال جاری و کم بارشی و خشکسالی بی‌سابقه در موضوع تعدیل پروانه‌ها به صددرصد نرسیدیم.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول