اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مهمترین مطالبه، سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان‌هاست

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان در دیدار با رئیس جدید دادگستری استان اصفهان گفت: توجه به اجرای سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در قوه قضائیه از جمله مهمترین مطالبات است.

مهمترین مطالبه، سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار رئیس کل دادگستری استان اصفهان ضمن تبریک انتصاب حجت‌الاسلام اسدالله جعفری به این سمت، بر استمرار روحیه عدالت گستری مجموعه دستگاه قضایی استان تأکید و اظهار کرد: توجه به اجرای سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در قوه قضائیه از جمله مهمترین مطالبات است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با اشاره به مبحث اعسار و شرایط معسر از دیدگاه اسلام و روایات خاطرنشان کرد: قضات شریف در خط مقدم این عرصه نقش مهمی دارند که با بررسی و رسیدگی سریع به پرونده‌ها و درخواست‌های اعسار زندانیان، در صورت اثبات، دستور اقدام سریع صادر کنند و نیز با بهره‌مندی از ظرفیت‌های قانونی موجود می‌توان در اجرای این سیاست راهبردی قوه قضائیه اقدام سریع و اجرایی صورت داد.

وی در ادامه بر درمان و برخورد با معتادان توصیه و بیان داشت: اگر مصرف‌کنندگان مواد مخدر از مواهب اجتماعی محروم شوند، رغبت به این کار کاهش می‌یابد؛ همان‌گونه که وجود محدودیت در برخی از مشاغل سبب شده که آمار افراد معتاد در این مشاغل صفر باشد؛ بنابراین باید قوانین مناسب و بازدارنده‌ای وضع شود، آنان باید از عواقب شوم این بلای خانمان‌سوز آگاه شوند و از ترس محرومیت اجتماعی به سمت مواد مخدر نروند.

درابتدای این دیدار نیز، حجت‌الاسلام اسدلله جعفری با ابراز خرسندی از حضور در استان شهیدپرور اصفهان بیان داشت: با تمامی قوا آماده تحقق منویات مقام معظم رهبری و اجرای سیاست های عالی قوه قضاییه بر اساس سند ارتقا یافته تحول قضایی در استان هستیم.

رئیس جدید دادگستری استان اصفهان افزود: نقشه راه در پیشبرد اهداف همچون چراغ راه در پیش روست و با همکاری و همدلی همکارانم در دادگستری و نیز سایر مسؤولان اجرایی استان در اجرای این محورهای راهبردی و پاسخگویی به مطالبات مردمی گام بر خواهیم داشت.

وی در پایان ارشادات و راهنمایی‌های علما و استادان اخلاق استان اصفهان را لازم و تأثیرگذار در موفقیت در این مسیر و خدمت هرچه بهتر به مردم دانست.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول