اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

پیگیری تامین50 اتوبوس برقی برای تهران/ ورود 110 دستگاه اتوبوس جدید در 10 منطقه پایتخت

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به بکارگیری 110 دستگاه اتوبوس جدید در 10 منطقه پایتخت گفت: مدیریت شهری برای تأمین 50 اتوبوس برقی برای پایتخت با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تمهیداتی دارد.

پیگیری تامین50 اتوبوس برقی برای تهران/ ورود 110 دستگاه اتوبوس جدید در 10 منطقه پایتخت

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در مراسم رونمایی از 110 دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار داشت: خوشبختانه از زمانی که علیرضا زاکانی برنامه‌های خود را جهت شهرداری شدن در صحن شورا ارائه داد توجه ویژه‌‌ای به حمل و نقل عمومی داشت که این مسأله واقعا جای قدردانی داشت همچنین پس از شهردار شدن ایشان دو هفته نگذشته بود که با پیگیری‌هایی که انجام شد عقد قرارداد برای تأمین اتوبوس نو برای پایتخت انجام گرفت.

وی افزود:‌ان‌شاءالله یک قرارداد نوسازی ناوگان اتوبوسرانی با تهیه 50 اتوبوس برقی خواهیم داشت که نوعی نوین از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و در واقع بخش خصوصی سرمایه را تأمین می‌کند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ادامه داد: این اتوبوس‌های برقی در مسیر میدان جمهوری تا بهارستان بکارگیری خواهد شد و البته این قضیه منوط به مصوبه‌‌ای در شورای شهر است که ان‌شاءالله دوستان در شورای شهر کمک می‌کنند و مصوبه انجام و قرارداد مربوطه جاری خواهد شد.

ترفع گفت:‌اتوبوس‌های برقی پس از عقد قرارداد 6 ماه بعد در مسیر یاد شده استفاده خواهد شد که بدون برق بالای سر اتوبوس‌ها خواهد بود و تأمین برق آن به سبک قدیم نیست.

وی در ادامه گفت: رونمایی از 110 دستگاه اتوبوس جدید امروز در راستای تأمین 175 اتوبوس تک‌کابین شهری با امکانات روز است که 110 مورد آنها امروز افتتاح و وارد 10 خط می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: این اتوبوس ها در مسیرهایی که بیشترین گلایه را شهروندان از کمبود ناوگان حمل و نقل داشته‌اند استفاده خواهد شد و اتوبوس‌های آن خطوط در 17 خط دیگر بهره‌‌برداری می‌شوند و در واقع خطوطی دیگر را تکمیل می‌کنند لذا 27 خط به ظرفیت آن افزوده می‌شود همچنین طی یک ماه آینده 8 خط دیگر نیز نوسازی خواهد شد.

ترفع به فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی در تهران و بسیاری از شهرهای دیگر اشاره کرد و گفت:‌گپ زیادی در تأمین اتوبوس‌های نو طی سال‌های گذشته انجام شده از طرفی برای شهرداری سخت است به تنهایی بخواهد این ناوگان را نوسازی کند لذا حمایت‌های دولت را می‌طلبد که ان‌شاءالله دولت منابع را تأمین خواهد کرد.

وی بیان داشت: 67 درصد از رانندگان اتوبوسرانی در بخش خصوصی با کاهش درآمد مواجه شده که ناشی از کاهش مسافر در شرایط کرونا است و اگر از آنها حمایت نکنیم تاب ادامه فعالیت نخواهند داشت لذا باید یارانه بلیت توسط دولت بیشتر شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: یک سوم بهای تمام شده بلیت را همیشه قرار بوده از شهروندان بگیریم که در هیچ دوره‌ای برای فشار نیامدن به مردم کامل انجام نگرفته یک سوم هم شهرداری پرداخت می‌کند و مابقی را نیز باید دولت یارانه اختصاص دهد که ان‌شاءالله در این دولت امیدوار هستیم شرایط بهتر شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول