اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

«اشتغال، اقتصاد و معیشت» ۳ محور مسئولیتی شورا و شهرداری

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: شورای اسلامی و شهرداری، اشتغال، اقتصاد و معیشت شهروندان را به عنوان مسئولیتی مهم در دستور کار خود قرار دهند.

«اشتغال، اقتصاد و معیشت» ۳ محور مسئولیتی شورا و شهرداری

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید ملانوری عصر امروز در مرلسم تکریم و معارفه شهرداران سابق و جدید شهر بیرجند، اظهار داشت: خراسان‌جنوبی، ظرفیت‌های بی نظیری در زمینه‌های کشاورزی، مرز، معدن و گردشگری دارد که می‌توان با فعال‌سازی آن‌ها ارزش افزوده ایجاد کرده و به معیشت و رفاه خانواده‌ها کمک کرد.

وی بیان داشت: شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها با توجه به حوزه اختیارات و وظایفی که به عهده دارند، در فعال‌سازی منابع استان بسیار مؤثرند لذا لازم است که به این موضوع ورودی جدی داشته باشند.

استاندار خراسان‌جنوبی مهیا بودن شرایط خدمت به مردم را از بزرگترین نعمت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی نام برد و گفت: همه کسانی که به هر دلیل و در هر حوزه‌ای توفیق خدمت پیدا می‌کنند باید تمام توان خود را در راه رسیدن به اهداف نظام و خدمت به همنوعان به کار گیرند.

مردم‌سالاری دینی از اهداف انقلاب است

ملانوری مردم‌سالاری دینی را از اهداف انقلاب برشمرد و تصریح کرد: این دموکراسی از همان بدو پیروزی انقلاب با حضور مردم در انتخابات‌های مختلف نمود پیدا کرده و به این ترتیب اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و رئیس جمهور توسط مردم تعیین می‌شوند.

وی شوراها را مجالسی محلی نامید که در کوچکترین نقاط جمعیتی عشایری تا بزرگترین شهرها شکل می‌گیرند و گفت: شورای اسلامی به عنوان حلقه اتصال مردم و دولت، فرصت بزرگی برای خدمت به مردم است.

استاندار خراسان‌جنوبی شوراهای اسلامی شهر و روستا را با اهمیت‌ترین ظرفیت در بحث مدیریت سیاسی و اجتماعی کشور عنوان و متذکر شد: گاه نحوه شکل‌گیری شوراهای اسلامی در سرنوشت انتخابات های مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری، نقشی تعیین کننده و تأثیرگذار دارد.

انتخاب شهردار و دهیار؛ مهم‌ترین وظیفه شوراها

ملانوری انتخاب شهردار و دهیار را به عنوان مدیران شهری و روستایی، نخستین و مهم‌ترین وظیفه شوراها برشمرد که در ریل‌گذاری مدیریت شهری و روستایی نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی عنوان کرد: شورا، شهرداری و شهروندان به عنوان سه ضلع مدیریت شهری این موجود زنده را به رشد و کمال می‌رسانند و چنانچه تعاملی بین این سه ضلع وجود نداشته باشد، شهر با چالش مواجه می شود.

استاندار خراسان‌جنوبی مطرح کرد: مدیریت شهری خوب، مدیریتی است که رکن شهروندان را معنای واقعی درک کند و او را در همه امورات مشارکت بدهد لذا از مهم‌ترین وظایف شوراها، زمینه‌سازی برای مشارکت شهروندان است.

لزوم توجه به مسائل فرهنگی

ملانوری با تأکید بر اینکه شهر بدون مشارکت و حضور جدی شهروندان، رشد نمی‌کند، متذکر شد: هر چه شهرداری و شورا تلاش کنند، چنانچه شهروندان همراه نباشند رشدی را در شهر شاهد نخواهیم بود به همین دلیل از ویژگی‌های مهم و اساسی شورا و شهرداری توجه به مسائل فرهنگی است.

وی با بیان اینکه سیراب کردن ذائقه بصری شهروندان از بحث‌های مهم مدیریت شهری است، اظهار داشت: چنانچه نتوانیم بین مدیریت شهری با روح و روان شهروندان سازگاری ایجاد کنیم، شهر رشد نمی‌کند.

استاندار خراسان‌جنوبی از تأثیر مبلمان شهری بر توان و انرژی شهروندان گفت و تصریح کرد: شهرداری سازمانی تک بعدی نیست که فعالیت‌هایش فقط در بحث خدمات تخصصی شهری خلاصه شود بلکه عملکردش در همه مسائل جامعه، رشد و توفیق‌ها، آسیب‌های اجتماعی، ناهنجاری‌ها تأثیرگذار است.

شهرداری؛ مسئول تمام مسائل جامعه

ملانوری با تأکید بر اینکه شهرداری باید خود را مسئول تمام مسائل جامعه بداند، تبیین کرد: همه اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا باید متوجه تمامی ابعاد این حضور باشند و با علم به این موضوع به این عرصه پا بگذارند.

وی با اشاره به تبعات ناشی از شیوع بیماری کرونا در جهان، متذکر شد: با عنایت به این که تحقیقات و پژوهش‌ها ۵۱ نوع آسیب را به عنوان تبعات کرونا احصا نموده‌اند، شوراها باید به این موضوع نیز ورود جدی داشته باشند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول