اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

فرصتی برای کارآفرینی در خراسان‌جنوبی/ ابلاغ ۴۸۰ میلیارد تسهیلات اشتغال

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: در سال جاری برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و کم‌برخوردار ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه و ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات ۱۸ درصد به بسیج سازندگی استان ابلاغ شده است.

فرصتی برای کارآفرینی در خراسان‌جنوبی/ ابلاغ ۴۸۰ میلیارد تسهیلات اشتغال

به گزارش خبرگزاری فارس از خوسف، مهدی هنری ظهر امروز در بازدید از کارگاه اشتغال روستای تقاب شهرستان خوسف، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی در زمینه اشتغال و توانمندسازی، راه‌اندازی و هدایت اشتغال از طریق صندوق‌های قرض‌الحسنه است.

وی بیان داشت: امسال ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به بسیج سازندگی استان ابلاغ شد که با محوریت صندوق‌های خرد روستایی پرداخت می‌شود و این تسهیلات براساس نوع شغل ایجادی تا سقف یک میلیارد ریال به هر فرد پرداخت خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی اضافه کرد: علاوه بر این ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات ۱۸ درصد هفت ساله به مجموعه بسیج سازندگی ابلاغ شد که برای توسعه کارگاه‌های موجود و تأمین سرمایه در گردش کارگاه‌های اشتغال پرداخت می‌شود.

هنری مطرح کرد: تأمین منابع مالی برای راه‌اندازی و حمایت از مشاغل و توسعه کارگاه‌های اشتغال موجود، نیاز به حمایت داشت لذا با هماهنگی مجموعه بسیج سازندگی کشور و در قالب مصوبه‌ای که در بودجه ۱۴۰۰ قرار گرفته، برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و کم‌برخوردار استان این تسهیلات ابلاغ شده است.

وی عنوان کرد: این تسهیلات با محوریت صندوق‌های قرض‌الحسنه، اعضای صندوق و قطب‌های صنایع تبدیلی و محصولات مزیت‌دار که در هر شهرستان مشخص شده به افراد واجد شرایط که دوره‌های آموزشی مربوطه را گذرانده و توانایی ایجاد کارگاه را داشته باشند، پرداخت می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه رصد و پایش کارگاه‌های ایجاد شده بعد از ایجاد اشتغال از طریق مجموعه بسیج سازندگی پیگیری می‌شود، اضافه کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که پیگیری می‌کنیم، راهبری شغلی است که در راستای رسته‌های شغلی مزیت‌دار، راهبران شغلی شناسایی شده‌اند.

هنری خاطرنشان کرد: با هماهنگی راهبران شغلی تضمین خرید تولیدات در روستاها و مناطق هدف کم‌برخوردار همچنین تأمین مواد اولیه توسط راهبران به عنوان نهاد واسط انجام می‌شود تا به بازاریابی تولیدات همچنین تداوم و پایداری محصولات تولیدی کمک کند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول