اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

برگزاری کرسی آزاداندیشی موضوع طرح افزایش ظرفیت پزشکی

به همت انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، کرسی آزاداندیشی درباره طرح افزایش ظرفیت پزشکی برگزار شد و مخالفان و موافقان این طرح به بیان نظرات خود پرداختند.

برگزاری کرسی آزاداندیشی موضوع طرح افزایش ظرفیت پزشکی

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، موضوع ظرفیت پذیرش دانشگاه ها در رشته پزشکی همواره موضوع بحث بسیاری از مجامع بوده چرا که همیشه به عنوان یکی از ریشه های مشکلات سیستم درمان کشور به آن نگاه شده است.

این روزها بحث افزایش ظرفیت پزشکی دوباره به یک بحث داغ تبدیل شده و بر همین اساس انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یک کرسی آزاداندیشی با همین موضوع در دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه و با حضور دانشجویان و چند تن از مسئولین دانشکده برگزار کرد.

این جلسه با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و پس از آن موافقان و مخالفان طرح افزایش ظرفیت پزشکی به تبادل نظر و بحث درباره این موضوع پرداختند.

طرفین این کرسی آزاداندیشی ضمن بیان دلایلی به دفاع از نظر خود پرداختند.

موافقان طرح افزایش ظرفیت پزشکی، پایین بودن سرانه پزشک نسبت به بسیاری از  کشورهای پیشرو، در پیش بودن بحران پیری جمعیت و نیاز بیشتر به پزشک، لزوم نگاه توسعه گرایانه و نگاه به توریسم درمان و برنامه ریزی توسعه محور و امکان افزایش ظرفیت با توجه به تجربه پذیرش بالا در دهه ۶۰ و کیفیت مناسب پزشکان آن دوره را از دلایل موافقت خود دانستند.

از طرفی مخالفان این طرح هم نبود زیرساخت های لازم، محوری نبودن کمبود پزشک و لزوم اصلاح مشکلات دیگر نظام درمان، و وجود پزشکان بیکار را دلیل مخالفت خود بیان کردند.

افراد شرکت کننده در این کرسی آزاداندیشی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و از فعالان دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بودند، یعنی افرادی که نتیجه طرح افزایش ظرفیت پزشکی تاثیر مستقیمی بر آینده شغلی و حتی بهداشتی آنان خواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول