اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

یک روزنامه‌نگار هلندی از روسیه اخراج شد

دولت روسیه یک روزنامه‌نگار هلندی را به‌دلیل تخلفات متعدد از جمله سفر بدون اجازه قبلی به یکی از استان‌های این کشور اخراج کرد.

یک روزنامه‌نگار هلندی از روسیه اخراج شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت روسیه روز پنجشنبه «تام وِنیک» روزنامه‌نگار هلندی را از این کشور اخراج کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مقامات روسیه از روز دوشنبه  به این روزنامه‌نگار سه روز مهلت داده بودند خاک این کشور را ترک کند و تا ماه ژانویه سال ۲۰۲۵ نیز حق بازگشت به روسیه را ندارد.

ونیک در مصاحبه با رویترز مدعی شد:‌ «دیروز وسایلم را جمع کردم و از روسیه خارج شدم. هیچ دلیلی در این‌باره نمی‌بینم که چرا مقامات روسیه شخص من یا روزنامه‌ام را هدف قرار دادند».

وزارت امور خارجه هلند در واکنش به این اتفاق اعلام کرد: «اینکه روزنامه‌نگاری برخلاف خواست خود، از کشوری اخراج شود، برای هلند قابل پذیرش نیست».

ونیک مدعی است دلایلی که برای اخراج او ارائه شده شامل عدم اعلام آدرس محل سکونت در سال ۲۰۱۹ و سفر به یکی از استان‌های روسیه بدون اجازه قبلی در سال ۲۰۲۰ است.

مرداد امسال نیز در پی افزایش تنش میان لندن و مسکو، روسیه به خبرنگار شبکه خبری بی‌بی‌سی دستور داد تا خاک این کشور را ترک کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشتیدپرس، دولت روسیه ویزای «سارا رینسفورد»ر را تمدید نکرد و این خبرنگار انگلیسی بایداز روسیه خارج می‌شد.

این تصمیم روسیه پس از آن اتخاذ شد که مقام‌های انگلیسی نیز از تمدید یا اعضای روادید به خبرنگاران روسی خودداری کردند.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این‌باره گفت لندن هشدارهای مکرر مسکو درباره اتخاذ اقدام مشابه را نادیده گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول