اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حمایت با تأخیر اردن از عربستان در برابر لبنان

وزیر خارجه اردن با گذشت یک هفته از تنش به وجود آمده در روابط بین عربستان سعودی و لبنان، از موضع عربستان حمایت کرد.

حمایت با تأخیر اردن از عربستان در برابر لبنان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «أیمن الصفدی» وزیر خارجه اردن بر مخالفت با هر گونه اهانت به عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس تأکید کرد.

الصفدی امروز پنجشنبه در کنفرانس خبری مشترک با «سایمون کاونی» همتای ایرلندی خود که به امان پایتخت اردن سفر کرده است، گفت: «ما در اردن امنیت عربستان سعودی و امنیت خلیج (فارس) را بخشی از امنیت اردن می‌دانیم و با هر گونه تجاوز علیه این امنیت و هر گونه اهانت به برادرانمان در عربستان و خلیج (فارس) مخالفیم».

اخیرا در پی انتشار مصاحبه‌ای از «جرج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی لبنان در خصوص ضرورت توقف جنگ در یمن، عربستان سعودی در واکنش به این سخنان سفیر خود در بیروت را فراخوانده و از سفیر لبنان در عربستان نیز خواست این کشور را ترک کند.

بلافاصله امارات، کویت و بحرین نیز در اقدامی مشابه سفرای خود از بیروت را فراخوانده و سفیر لبنان در کشورشان را اخراج و تأکید کردند که این اقدام آن‌ها به نشانه همبستگی با عربستان انجام شده است. اکنون اردن با تأخیر در مقایسه با متحدان نزدیک ریاض، از موضع غیرمنطقی عربستان علیه لبنان، حمایت کرد.

طبق گزارش وبگاه اردنی «عمون»، الصفدی همچنین گفت که ما با همکاری عربستان و دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و بقیه دوستان در جامعه جهانی برای دستیابی به راه‌حل بحران یمن تلاش می‌کنیم.

وزیر خارجه اردن در خصوص ضرورت دستیابی به راه‌حلی برای پایان دادن به بحران یمن نیز تصریح کرد: «موضع ما در اردن ثابت است و بایستی برای پایان دادن به این فاجعه در یمن تلاش شود و در این زمینه قطعنامه شماره ۲۲۱۶ شورای امنیت، نتایج گفت‌وگوی ملی و توافق ریاض اساس پیشرفت و دستیابی به راه‌حلی برای پایان این بحران است».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول