اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

از فروش اموال شرکت لوله‌سازی خوزستان تا گرفتن دستور خلع ید

پس از تعطیلی شرکت لوله سازی خوزستان و دستور توقف فروش اموال آن توسط دادستان اهواز اما فروش اموال شرکت ادامه داشته است.

از فروش اموال شرکت لوله‌سازی خوزستان تا گرفتن دستور خلع ید

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در ماه‌های پایانی دولت گذشته در مناطق زیادی از کشور  برخی با هدف دسترسی به زمین‌ واحدهای تولیدی و تغییر کاربری آن‌ها اقدام به تخریب شرکت‌ها، از کار انداختن خط تولید و فروش قطعات و اموال شرکت‌ها کرده و با این ترفند کارگران زیادی را از کار بیکار و فضا را ملتهب کردند.

شرکت لوله سازی خوزستان یکی از واحدهای تولیدی است که در چند سال گذشته فعالیت آن کم شده بود اما  ظرف یکی دو سال گذشته به دلیل بدهی‌های بالا، عدم تولید و  پرداخت حقوق پرسنل بحران‌های زیادی را تجربه کرد.

 

فروش اموال شرکت علی‌رغم دستور قضایی

مدیریت شرکت لوله سازی خوزستان  به جای حل مسائل شرکت و راه‌اندازی مجدد آن اقدام به فروش اموال و تجهیزات آن کرد که اقدام وی با دستور قضایی متوقف شد اما دستور قضایی نیز در مقطع کوتاهی فقط توانست فروش اموال شرکت را متوقف کند.

کارگران بیکار شده شرکت لوله سازی خوزستان هم بدون اینکه حقوق عقب افتاده آن‌ها پرداخت شود از کار بیکار شده بودند، در ماه‌‌های گذشته بارها در مقابل استانداری تجمع کرده و از دستگاه قضا خواستار رسیدگی به مفاسد اقتصادی و جلوگیری از نابودی شرکت کردند.

زمانی که مطالبات این کارگران در استان  راه به جایی نبرد آن‌ها در پیامی به روسای جمهور و قوه قضاییه در خواست کردند از نابودی شرکت لوله سازی خوزستان جلوگیری  کنند.

 

 سرنوشت غم انگیز و تکان دهنده «کارخانه لوله سازی خوزستان» حکایت از شکل گیری فاجعه دیگر در روند مفسده انگیز خصوصی سازی صنایع این استان پر چالش است.

کارخانه‌ای که از سال 1351  نقش بی بدیلی در ایجاد اشتغال و زنجیره معیشت مردم خوزستان داشت امروز توسط بخش خصوصی تخریب، قطعه قطعه و به مقصد نامعلومی بارگیری می‌شود.

اکنون دیگر از صدها دستگاه منحصر به فرد و هزاران عدد از ماشین آلات این کارخانه خبری نیست و با حمل و فروش قطعات اساسی کارخانه لوله سازی خوزستان و انتقال آنها به استانی دیگر همه رویاهای کارگران این کارخانه برای بازگشت مجدد به محل کار خود و ارتزاق از آن بر باد رفته است.

 

دستور خلع ید صادر شد

بهمن فرخ پیام یکی از سهامداران شرکت لوله سازی خوزستان در رابطه با آخرین وضعیت این شرکت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: این معامله از ابتدا دارای اشکال بود و نباید انجام می‌شد امیدوار هستیم کل معامله باطل شود.

این سهامدار شرکت لوله سازی خوزستان با بیان اینکه در حال گرفتن دستور توقف عملیات انتقال کارخانه هستیم، گفت: در هفته آینده دستور خلع ید باید اجرا شود و  دستگاه قضا باید آنها را برای بازگردان اموالی که اقدام به فروش آن‌ها کرده مجاب و یا مجبور به پرداخت هزینه آن‌ها کند.

وی با بیان اینکه در قضیه فروش اموال شرکت لوله سازی خوزستان با وجود دستور قضایی خیلی‌ها مقصر هستند، گفت: آقایان از سکوت برخی دستگاه‌های و مسؤولان مربوطه سوءاستفاده کرده و  اقدام به فروش اموال شرکت کرد.

فرخ پیام بیان کرد: پس از خلع ید و حل مسائل شرکت، چنانچه همتی در استان وجود داشته باشد تصمیم داریم با تغییر کاربری شرکت اقدام به تولید کاغذ تحریر کنیم.

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس،  شرکت لوله سازی خوزستان در سال 1373 تولید خود را در زمینه لوله های چدن داکتیل با ظرفیت 50  هزار تن در سال آغاز کرد که طی سالهای گذشته، با فراز و نشیب های زیادی طی دولت‌های مختلف روبرو شد.

 این شرکت از سال 1382 طی چند مرحله نقل و انتقال به بخش خصوصی، در نهایت در سال 1386  به آقای عشقی واگذار شد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول