اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

زاکانی: لزوم اداره محلات از طریق نخبگان/ باید بتوانیم شعارهای انقلاب را محقق کنیم

شهردار تهران با اشاره به اینکه باید به سمت مسیری حرکت کنیم که اداره محلات از طریق نخبگان انجام شود گفت: آنچه امروز نیاز جامعه ماست حرکت در مسیر تحقق شعار انقلاب اسلامی است و باید بتوانیم شعارها را در مقام عمل محقق کنیم.

زاکانی: لزوم اداره محلات از طریق نخبگان/ باید بتوانیم شعارهای انقلاب را محقق کنیم

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، علیرضا زاکانی شهردار تهران در دیدار با نخبگان منطقه ۱۴ با اشاره گرامیداشت روز ۱۳ ابان گفت: بسیار خرسندم که محضر شما عزیزان نخبه هستم و از صحبت های شما استفاده کردم و هستند افرادی که دارای ایده هستند و بنده توفیق حضور در بین آن ها را ندارم و امیدوارم بتوانیم با فهم وظایف و رسالت خود گامی در مسیر خدمت به شهروندان برداریم.

شهردار تهران افزود: منطقه ۱۴ دارالمومنین است و به اقتضا ظرفیت های موجود در منطقه و بنده به واسطه وجود شرایطی از جمله گذراندم دوران تحصیلی در این منطقه با اجزا و عناصر آن آگاه هستم و این ظرفیت بالا امکاناتی را برای ما فراهم می کند تا در کنار شهردار منطقه بتوانیم گام موثری پر مسیر خدمت برداریم.

زاکانی گفت: آنچه امروز نیاز جامعه ماست حرکت در مسیر تحقق شعار انقلاب اسلامی است و بتوانیم شعارها را در مقام عمل محقق کنیم. 

وی ادامه داد: ما در گام دوم انقلاب اسلامی وظیفه دولت سازی و اجتماع سازی را بر عهده داریم و این بدون حرکت بر محور مردم که بخشی از آنها نخبگان هستند امکان پذیر نیست.

شهردار تهران افزود: امروز ۲ ماه و ۲ روز است که در خدمت مردم هستیم و برای خدمت به مردم برای رسیدن به فهم دقیق باید شفافیتی برای تهران در نظر بگیریم و نکته دیگر این است که بتوانیم بر اساس محور خدمت هم افزایی حاکمیتی برای تغییر در شهر تهران را برای مسئولین ایجاد کنیم.  

زاکانی گفت: شهر تهران به تعبیر رهبر عزیز تر از جانمان یک کشور است و وقتی صحبت از ۹ میلیون ۶۰۰ هزار نفر جمعیت شب و ۱۴ میلیون جمعیت روز تهران می شود نیازمندی تغییر و تحول ایجاد می شود.

وی ادامه داد: آنان که قابلیت و قدرت تحول در شهر را دارند مردم هستند و مردم باید در مسیر تغییر و تحول قرار بگیرند و در کنار آن نیز از تمام ابزارها استفاده کنیم و به فضل الهی شهری خلاق را ببینیم

شهردار تهران افزود: شهرداری تهران بنا دارد تمام مسئولیت های مرتبط با خود را بپذیرد و خود را در جایگاه یک نهاد خدمتگزار و خدماتی قرار دهد و اگر بتوانیم به سمت مدیریت واحد شهری حرکت کنیم بسیاری از مشکلات شهر و کشور حل می شود زیرا رابطه مستقیمی بین تهران و دیگر شهرها وجود دارد.

زاکانی گفت: یکی از وجوه مغفول مانده در دوره گذشته، جنبه های نرم افزاری شهر است تا بتوانیم به وسیله آن روح شهر را مدنظر خدمت قرار دهیم.

وی ادامه داد: امروز نیازمند تحول توامان در روح و کالبد شهر هستیم و برای دنبال کردن این هدف یکی از مسیرها امکان تحقق مردم سالاری در شهر است و باید بتوانیم آن را به درستی پیاده سازی کنیم و برای این مقصود دو مسیر وجود داردکه یکی از آنها بستر فکری و بخش دیگر بهره مندی از نخبگان و فعالان محلی است

شهردار تهران افزود: باید به سمت مسیری حرکت کنیم که اداره محلات از طریق نخبگان انجام شود و شهرداری در خدمت محلات و نخبگان پایتخت باشد و آنها در عمل امکان را در خدمت بگیرند و در خدمت مردم قرار دهند و این همان سطحی است که هر مرحله نیاز به قرار گاه دارد .

زاکانی گفت: نکته دیگر این است که در کف جامعه توجه بر این است که بتوانیم ۵۲ فعالیت را هدف گذاری کنیم و جریان های جهادی آن را دنبال کنند و از این راه شاخص های محلی تغییر کند.

وی ادامه داد: در طول سال باید شهر را زنده و فعال ببینیم و آنچه برای شهرداری مهم است عهده داری مسئولیت ها از سوی شهرداری تهران است ‌و باید بدانیم شهرداری به تنهایی نمی تواند در این مسیر حرکت کند.

شهردار تهران افزود: عظمت و بزرگی افرادی که در این منطقه زندگی می کنند را باید بدانیم و تا هستند باید از ظرفیت آن ها استفاده کرد و آنها که از دنیا رفتند نیز در جوار رحمت حق قرار داشته باشند.

زاکانی گفت: سعی ما این است آنچه که در گام دوم انقلاب اسلامی مورد نیاز است بتوانیم وظایف خود را در این حوزه انجام دهیم و خود را فدای مردم کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول