اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

بیانیه مشترک آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات درباره سودان

چهار کشور عربستان، امارات، آمریکا و انگلیس بیانیه‌ مشترکی صادر و طی آن خواستار پایان وضعیت فوق‌العاده در سودان شدند.

بیانیه مشترک آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات درباره سودان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، چهار کشور عربستان، امارات، آمریکا و انگلیس با صدور بیانیه مشترکی خواستار بازگشت دولت مدنی انتقالی در سودان به ریاست «عبدالله حمدوک» شدند.

در این بیانیه بر ایستادگی این چهار کشور در کنار ملت سودان و حمایت از خواسته‌های آن جهت دستیابی به دموکراسی، تحقق صلح و بازگشت فوری دولت مدنی در سودان تأکید شده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری امارات (وام)، چهار کشور مذکور همچنین خواستار آزادی تمامی بازداشت‌شدگان در حوادث اخیر سودان و پایان وضعیت فوق‌العاده در این کشور شدند.

 

در این بیانیه آمده است: هیچ جایی برای خشونت در سودان نیست لذا ما همه طرف‌ها را به گفت‌وگوی سازنده و اهتمام به سلامت و امنیت ملت سودان به عنوان اولویت نخست، تشویق می‌کنیم.

این چهار کشور بر ضرورت پایبندی به سند قانون اساسی و توافقنامه جوبا به عنوان دو مرجع اصلی گفت‌وگو برای احیای شرکت بین دو نهاد نظامی و غیرنظامی درباره مرحله انتقالی پیش از برگزاری انتخابات تأکید کردند.

اخیرا رسانه‌ها از وقوع کودتای نظامی در سودان و بازداشت «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر و تعدادی دیگر از وزرای دولت انتقالی این کشور خبر دادند و ساعاتی بعد از انتشار خبرهای اولیه درباره کودتا، «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش و رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان با اعلام وضعیت فوق‌العاده در این کشور از انحلال شورای حاکمیتی و شورای وزیران سودان خبر داد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول