اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

رشد علمی ایران ۴ برابر میانگین نرخ دنیا است

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه باوجود تحریم‌های ظالمانه جزو چهار کشور اول جهان قرار داریم، گفت: رشد علمی ایران اسلامی با توانایی دانشمندان جوان چهار برابر میانگین نرخ دنیا است.

رشد علمی ایران ۴ برابر میانگین نرخ دنیا است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سعید کرمی امروز در همایش «آینده روشن» ویژه دانشجویان رتبه برتر کنکور سراسری گروه آزمایشی هنر دانشگاه‌های کشور، که در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: گردهمایی معنوی رتبه‌های برتر کنکور هنر در جوار مرقد عالم آل محمد (ع) بشارت‌دهنده ادامه سیال هنر پرافتخار ایرانی، اسلامی توسط جوانان نخبه کشور است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دانشجویان نخبه را پرچم‌دار جریان بسیار قوی و تأثیرگذار هنر ایرانی اسلامی دانست و افزود: کسب این افتخار و رسیدن به این جایگاه علمی  با جان‌فشانی و ایثارگری فرهیختگان این مرزوبوم به ما به ارث رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه دانشجویان رشته هنر میراث داران علم و ادب و هنر عظیم ایرانی اسلامی هستند و باید با تأسی از آموزه‌های دینی ضمن فراگیری، تعالی و رشد آن را نیز تداوم ببخشند،  ادامه داد:  پیشینیان ما توانستند با جهاد و غیرت معبرهای یک مسیر پرعظمت، باشکوه و تأثیرگذار بر تمدن جهانی را برای ما باز کنند و آن را به ما بسپارند، تا ما امروز باافتخار بتوانیم هویت ایرانی اسلامی خود را به رخ جهانیان بکشیم.

کرمی با اذعان به اینکه در روزگاری نه‌چندان دور، برای انجام ابتدایی‌ترین امور نیازمند دراز کردن دست کمک به‌سوی بیگانگان بودیم، و در ابتدایی‌ترین امور پزشکی نیازمند خارجی‌ها بودیم، یادآور شد: خوشبختانه امروز به یمن و برکت انقلاب اسلامی، در همه زمینه‌ها در جهان حرفی برای گفتن داریم و در بسیاری موارد نیز در جایگاه برتر قرارگرفته‌ایم.

وی بابیان اینکه ایران اسلامی بعد از چهار دهه در مرزهای علم و دانش و فناوری و نوآوری و هنر حرکت می‌کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد داروهای موردنیاز در داخل کشور تولید می‌شود، به‌طوری‌که امروز  تبدیل به قطب تولید تجهیزات پزشکی دارو و توریسم درمانی در منطقه شده‌ایم.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه در تولید واکسن کرونا باوجود تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهان خوار، در ردیف چهار کشور اول جهان قرارگرفته‌ایم، تأکید کرد:  با تولید چهار واکسن مختلف توانسته‌ایم توانایی علمی و پزشکی دانشمندان جوان کشورمان را به رخ بکشیم، به‌طوری‌که رشد علمی ایران چهار برابر میانگین نرخ رشد دنیا است.

وی با تأکید بر اینکه ثبت اختراعات جوانان کشور از میانگین دنیا بیشتر است و به فناوری پیشرفته جراحی رباتیک هم‌دست یافته‌ایم، ادامه داد: در بسیاری از رشته‌های مختلف هنری در سطح جهانی مطرح هستیم و در این حوزه‌ها برای مخاطبان جهانی حرف داریم.

کرمی با اشاره به اینکه محصولات هنری که در کشور تولید می‌شود باوجود موانعی که از سوی دشمان نظام و انقلاب ایجاد می‌شود، در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی می‌درخشد، بیان کرد: درصورتی‌که شرایط دشوار عرضه هنر در نمایشگاه‌های بین‌المللی برطرف شود  بهتر خواهیم درخشید، بنابراین ضروری است که به شکرانه این موهبت عظیم خداوندی تمام توان و تمرکز خود را برای تعالی هنرهای ایرانی اسلامی به کار بگیریم.

در ادامه نیز مدیر دفتر پژوهش کشور نیاز به هنر را یکی از نیازهای متعالی انسان دانست و گفت: یکی از اضلاع مهم تمدن‌های انسانی در طول تاریخ همیشه بر هنر استوار بوده است، بنابراین نفس انسان نشان از ذات باری‌تعالی دارد که یک بعدش آفرینش گری یا همان وجهه هنری انسان است.

فرامرز قراملکی با اشاره به اینکه خداوند توانایی اندیشیدن و شناخت محیط و تولید دانش و آفرینش گری را در انسان به ودیعه گذاشته، اما این مهم است که بدانیم چه می‌خواهیم بیافرینیم، خاطرنشان کرد: انسان در آفرینش‌های هنری شاکله ذاتی خداوندی خود را به نمایش می‌گذارد، آفرینش‌های هنری تابع شاکله انسان است و اگر ارزش این آفرینش را می‌خواهیم در هنرهای تجسمی و هنر هفتم جستجو کنیم باید به شاکله انسانی توجه کنیم.

گفتنی است؛ در پایان این همایش از ۲۵۰ تن از دانشجویان برتر رشته هنر دانشگاه‌های کشور که  موفق به کسب رتبه‌های زیر ۵۰۰ شده بودند تجلیل شد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول