اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

ستاره باران پاییزی

ترکیب رنگ‌ها در این فصل، از درختان بی‌بروبار تابلویی زیبا جلوی چشم به نمایش می‌گذارد و باید انگشت حیرت از این همه هنرمندی به دندان گزید . باید برای مدت‌ها به آن خیره شوی و از زیبایی اش لذت ببری شاید این تابلو چند روز بعد نباشد. زمان کوتاه است برای به تماشا نشستن پاییز در سیمای طبیعت.

ستاره باران پاییزی

به گزارش خبرنگار فارس از بیرجند، زیر هر درختی ،گوشه هر دیوار، اطراف هر جاده‌ای که درختی در آن حوالی باشد این روزها ستاره‌های زیادی را می‌بینی زیرا به یمن تغییر فصل و به نیمه رسیدن پاییز درختان در حال ستاره باران کردن زمین هستند.

ستاره‌های سبزدرختان این روزها تغییر رنگ داده و با رنگ‌های نارنجی، قرمز، زرد و حنایی در حال عشوه‌گری بر روی درختان هستند و با اندک وزش بادی راهی زمین شده و زمین‌های کشاورزی، باغ‌ها و... را ستاره باران می‌کنند. این روزها همه می‌توانند زمین‌ها و باغ‌های ستاره باران شده را به تماشا بنشینند.

سیمای طبیعت این روزها فیلم ‌ها و عکس‌های زیادی را در نمایشگاه‌هایی که در گوشه گوشه و نقطه نقطه شهرها و روستاها برپا کرده به نمایش گذاشته تا هر رهگذر و ببینده‌ای را به تماشا وا دارد.

فیلم‌هایی که سیمای طبیعت این روزها ساخته را بدون هیچ هزینه‌ای می‌توانی در هر نقطه‌ای  به تماشا نشست. این فیلم‌ها در هر کوچه، باغ، زمین کشاورزی، پارک سرکوچه در این فصل به نمایش در می‌آید. فقط باید کمی بلیت همت بخری و پا را از خانه و محل کار بیرون بگذاری تا بدون هیچ هزینه‌ای این تابلوها و فیلم‌های به نمایش در آمده در هر گوشه‌ای را ببینی.

باید به دل طبیعت زد

نباید فرصت را از دست داد باید به دل طبیعت زد و فیلمی را که خدا کارگردانی کرده به تماشا نشست. اجرای این فیلم فقط مختص فصل پاییز است و اگر سرمای زودهنگام زمستان سرمستی کرده و زودتر از موعد مقرر برسد شاید به یکباره  فیلم و نمایشگاه عکس طبیعت را از دست بدهی.

در این روزهای برگ ریز، صدای گریه برگ‌ها را زیردرختان به دلیل جدایی از درختان  می ‌وان با گوش جان شنید. این روزها درختان تن پوش رنگی از تن به در می‌کنند و با رنگ‌های زرد، قرمز و نارنجی زمین خاکی را  با فرشی خوش نقش و نگار  فرش می‌کنند.

درختان این روزها دلشان به حال زمین می‌سوزد زیرا دیگر فصل بهار و تابستان نیست تا تن خاکی آن‌ها را با سبزه‌ها و روییدنی‌ها بپوشاند برای همین درختان جامه از تن می‌کنند و به سوی زمین فرود می‌آیند تا زمین که الان فرش سبز رنگ آن جمع شده با فرش برگ‌ها مفروش شود.

فصل هزار رنگ پاییز است و تن پوش درختان در این سرمای پاییز برتن آن ها سنگینی می‌کند و هر ساعت و هر روز مقداری از این تن پوش را فرش زمین می‌کنند تا وقتی که به خواب زمستانی می‌روند سبک بال باشند.

ارغوانی زعفران

در برخی از روستاها  برداشت محصول به اتمام رسیده و برخی از محصولات مانند زرشک و زعفران در حال برداشت است و سرخی دانه‌های زرشک و گل‌های ارغوانی زعفران  زیبایی خاصی به لباس  رنگارنگ پاییز داده و تابلوی طبیعت را دراین نقاط دیدنی‌تر کرده است.

برخی  کشاورزان هم از برگ‌های ریخته شده در زیر درختان توشه زمستانی  برای آذوقه دام‌ها جمع می‌کنند. گاهی هم دام‌ها را به باغ‌ها و زمین‌ها می‌برند تا خود این برگ را بخورند و گوشت شود بر تنشان و این کار هم چون هوا در این فصل رو به سردی گذاشته در میانه روز و عصرها انجام می‌شود.

دنیای هزار رنگ پاییز برای کشاورز یاد آور هزاران خاطره است. درختان در بهار چادر گل به سر می‌کنند و بعد مخمل سبز رنگ برگ‌ها را که با میوه‌های رنگارنگ تزیین شده در تابستان به تن می‌کنند.

فصل زیبای تابستان که می‌گذرد و میوها در گرمای این فصل می‌رسند  کشاورزان مزد رنج از درختان بر می‌گیرند تا این سر آغازی شود برای استقبال از پاییز. فصلی که  گونه برگ‌ها گل می‌اندازد. نارنجی و قرمز و ...

زمان کوتاه است

ترکیب رنگ‌ها در این فصل، از درختان بی بروبار تابلویی زیبا جلوی چشم به نمایش می‌گذارد و باید انگشت حیرت از این همه  هنرمندی به دندان گزید. باید  برای مدت‌ها به آن خیره شوی و از زیبایی‌اش لذت ببری  شاید این تابلو چند روز بعد نباشد. زمان کوتاه است برای به تماشا نشستن پاییز  در سیمای طبیعت.

گاهی هم باید لحظه لحظه‌اش را ثبت کرد. با گرفتن عکس و فیلم تا  با هر بار نگاه دوباره  لذتی از مرور خاطرات از آن نصیب شود. باید پا را بیرون گذاشت و قدم به سوی طبیعت پاییزی برداشت که دشت، کوه، باغ، زمین، جاده، روستا و... همه منتظر است تا از تابلوها و فیلم‌های زییایی که با هنرمندی تمام توسط خالق زیبا و بی‌همتا ساخته شده است لذتی برچید.

برگ ریزان است تا به انسان‌ها بگوید هر بهاری را خزان است. هیچ گاه در زندگی بر روی یک پاشنه  نمی‌چرخد وهمان طور که طبیعت فصل به فصل جامه از تن به در می‌کند و همرنگ آن می‌شود زندگی انسان هم ثابت نبوده و پستی و بلندی‌هایی دارد که گاهی این پستی‌ها خود را با درد، بیماری، نداری نشان می‌دهد و بلندی‌ها با سلامتی، داشتن زن، فرزند، کار و ...

همان طور که شاهد چرخش فصل‌ها و رنگ عوض کردن طبیعت هستیم زندگی هم دارای بهار و خزان، زمستان و تابستان است اما آن چیزی که نباید از نظر دور داشت از هر فصل متناسب با زیبایی‌هایش باید لذت برد.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول