اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

نقش تعاونی‌ها در تحقق اهداف نهضت ملی مسکن

کارشناس حوزه مسکن با اشاره به نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم، گفت: ضرورت دارد در اجرای این هدف از ظرفیت‌های بخش خصوصی و همچنین بخش تعاون استفاده ‌شود تا این طرح با اهداف تعیین شده به مرحله اجرایی و عملیاتی برسد.

نقش تعاونی‌ها در تحقق اهداف نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری فارس، خشایار باقرپور با بیان اینکه قانون سامان‌دهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن در کشور در ماه‌های گذشته به تصویب رسیده‌ است، اظهار کرد: ‌ضرورت دارد در اجرای این قانون از ظرفیت‌های بخش خصوصی و همچنین بخش تعاون استفاده ‌شود تا این طرح با اهداف تعیین شده به مرحله اجرایی و عملیاتی برسد.

این کارشناس حوزه مسکن بیان کرد: طی سال‌های گذشته شاهد آن بودیم که طرح‌های مختلفی از سوی دولت برای بهبود وضعیت بازار مسکن مطرح‌ شده، اما بسیاری از این طرح‌ها در قالب حرف باقی‌مانده و هنوز به مرحله اجرایی و یا عملیاتی نرسیده‌ است.

وی با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن گفت: ما در حال حاضر نیرو‌های بسیار متخصص و زبده‌ای در حوزه مسکن داریم و به‌طور معمول هم از تکنولوژی‌های روز در حوزه ساخت‌وساز استفاده می‌کنیم و ضرورت دارد دولت به این فرصت‌ها توجه کند.

باقرپور گفت: در حال‌ حاضر طبق آمار‌ها میزان استفاده از ظرفیت‌های بخش تعاون کمتر از ۲ درصد است که این میزان آمار در مقایسه با ظرفیت‌هایی که اعلام‌شده بسیار کم است و باید در این زمینه بازنگری‌های اساسی شود؛ حضور تعاونی‌ها در بخش دولت به‌ویژه در حوزه مسکن موجب ایجاد رونق و همچنین افزایش تولید در این بخش می‌شود.

وی افزود: در حال‌حاضر در بخش مسکن ما با مشکلات بسیار زیادی از جمله عدم همکاری تعدادی از دستگاه‌ها مانند وزارت صمت رو به رو هستیم، ‌تامین مصالح و نهاده‌های ساختمانی مورد نیاز با مشکلات زیادی روبه رو شده است و همین امر خود مشکلات زیادی در حوزه مسکن ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول