اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

کی‌شمس: منچستر هم باخت پس کاندیدای سقوط است؟/ رای استیناف را می دانستیم در جذب منصوریان تامل می کردیم

سرپرست باشگاه صنعت نفت آبادان گفت: من احساس می‌کنم این تیم برای مسئولان شهر مهم نیست و من میان یک برهوت تنها مانده‌ام.

کی‌شمس: منچستر هم باخت  پس کاندیدای سقوط است؟/ رای استیناف را می دانستیم در جذب منصوریان تامل می کردیم

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در سه بازی ابتدایی لیگ برتر فوتبال به سه شکست مواجه شده است و در قعر جدول رده‌بندی قرار دارد.

این باشگاه در مشکلات عدیده مالی قرار دارد و تا کنون پرداختی به اعضای تیم خود نداشته است‌، همچنین پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه با ضمانت یک فقره چک باز شده و چند روز دیگد مهلت این ضمانت به پایان خواهد رسید، اما همچنان بودجه‌ای به این باشگاه تزریق نشده است.

سرپرست مدیرعاملی باشگاه صنعت نفت آبادان با مشاهده شرایط سخت این تیم، امروز در میان خبرنگاران حاضر شد و در خصوص مشکلات این تیم با اصحاب رسانه گفت‌وگو کرد.

جهانگیر کی‌شمس اظهار داشت: نمی‌توان در باشگاهی که از منابع ثابتی برخوردار نیست، توقع برنامه‌ریزی داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاصر روزهای خوب صنعت نفت است و روزهای بسیار سخت‌تری در پیش است، گفت: تیم صنعت نفت در حال سکته است، اما نباید بگذاریم به اغما برود.

جهانگیر کی‌شمس اظهار داشت: به صرف اینکه اسم تیم صنعت نفت است، فکر می‌کنند پشتوانه قوی به اسم وزارت نفت را در پست خود داریم، در حالی که بند «ج» ماده ۹۲ قانون سد بزرگی بر سر راه ما است که اجازه هر گونه کمک این وزارتخانه را به تیم‌های نفتی نمی‌دهد.

کی شمس ادامه داد: نمی‌توان با تیم‌هایی رقابت کرد که از تیرماه برنامه ریزی کردند، اردو رفتند، بازیکن گرفتند، ولی ما حتی برای برپایی یک اردو نیز هزینه لازم را در اختیار نداشتیم، همه اینها چکیده ای شده است برای نتایجی که امروز به دست آمده است.

وی افزود: این عواقب را هر کسی پیش بینی می کرد که اگر این امور صورت نگیرد، اتفاقات بدی در راه است، همین الان شاید روزهای خوش صنعت نفت است و روزهای سخت تری در راه خواهد بود و علیرغم تمام شفاف سازی‌هایی که صورت گرفت و درخواست های کمکی که انجام شد، تیم صنعت نفت در حالت سکته است و نباید اجازه داد که وارد کما بشود.

سرپرست مدیرعاملی باشگاه صنعت نفت آبادان یادآور شد: من گله نمی کنم، مطالبه گری از سوی مردم و هواداران است و نماینده هواداران هستم، من نماینده کسانی هستم که باخت تیم صنعت نفت آنها را متأثر می‌کند، ما می‌دانیم خطوب دفاع، هافبک، مهاجم و دروازه‌بان ما مشکل دارد، اما باید حقایق را پذیرفت، در حالی که برخی تیم‌ها برای یک بازیکن ۲۵ میلیارد تومان هزینه می‌کنند، با تأخیر هشت ماهه به باشگاه صنعت نفت ۱۰  میلیارد تومان داده می‌شود، با این پول چه کار می‌توان کرد؟ قرارداد بازیکن را پرداخت کنم، مسائل پیرامونی و جاری تیم را پرداخت کنم یا بدهی‌های باشگاه را تسویه کنم؟

کی شمس با بیان اینکه شاید ادبیات من برای یک عده نامحسوس است، که ۱۰ میلیارد در آبان‌ماه دادن اگر کسی بهتر از من می‌تواند مدیریت کند، جلو بیاید، گفت: بر اساس شرایط اقلیمی آبادان، بازیکنان مطمئناً در صورت موقعیت مشابه، شهر دیگری را انتخاب می‌کنند و با این مبالغ کم کسی به آبادان نمی‌آید، با خیلی از بازیکنان و مربیان صحبت کردیم، اما مبالغ درخواستی آنان با توان مالی ما هم‌خوانی نداشت.

وی تصریح کرد: باید کمک بکنید، علیرغم هشت ماه صحبت کردن، هیچکس جلسه اضطراری برای صنعت نفت برگزار نکرد، من احساس می‌کنم گفته ها با عملکردها فرق می‌کند، اگر این باشد من نیستم، در کدام جلسه کسانی که مسئولیت دارند و می توانند کمک کنند، مشکلات این تیم را ریشه‌یابی کردند؟ وظیفه من به عنوان مدیر این است که سخت افزارها را ایجاد کنم، اجازه ندادم یک بازیکن بومی از تیم حدا شود و در تمام مسائل و مشکلات آنها ورود کردیم، برای تیم به تبریز و ساری پرواز چارتر گرفتم و مقدمات آن را فراهم کردم و بایت آن ۲۴۰ میلیون تومان پرداخت کردم تا بازیکن احساس راحتی کند، با چهار سفر اینگونه بودجه ۱۰ میلیاردی ما تمام خواهد شد.

سرپرست مدیرعاملی باشگاه صنعت نفت آبادان با بیان اینکه بدهی های انباشته باشگاه بسیار است و از فصل گذشته ۲۰ میلیارد تومان بدهی داریم، افزود: تمام تیم‌های لیگ برتری بودجه بالای ۱۰۰ میلیارد تومانی دارد و کمترین رقم اراک است که با ۹۳ میلیارد تومان تیم خود را بسته است، کدام عدالت گفته یک تیم با ۴۰۰ میلیارد با بهترین مربی و بازیکنان مقابل من با ۱۰ میلیارد تومان قرار گیرد و انتظار دارند که آن تیم را هم ببریم!

کی‌شمس تصریح کرد: من درخواست کمک می‌کنم، اگر این تیم سقوط کند، همه ما ضربه می‌خوریم، اینکه صرفا انتقاد کنیم کاری درست نخواهد شد، چقدر مسئولان را مجاب کردیم که زمان در حال از دست رفتن است و اگر الان بودجه به این باشگاه نرسد، بعدها ۱۰۰ میلیارد تومان هم چاره ساز نخواهد بود، وزیر ورزش گفت نگاه ویژه ای به تیم های نفتی دارم، اما تاکنون هیچ خبری از این وعده نشده است، این نگاه ویژه به تیم های نفتی برای ما تعریف شود که چگونه است؟

وی با اشاره به اینکه تا امروز هیچ اتفاق خاصی از سوی وزارت ورزش و جوانان کشور صورت نگرفته است، گفت: دبیر شورایعالی مناطق آزاد، عملکرد منطقه آزاد اروند را در خصوص مسئولیت های اجتماعی این سازمان را تعریف کند، مسئولان این سازمان قرارداد ۱۰ میلیاردی که وعده داده شده بود را عملی نکرد، استاندار خوزستان نیز وعده ای داد، اما تا امروز هیچ کاری انجام نشده است.

وی عنوان کرد: مشکل صنعت نفت یک معضل اجتماعی است و همه در قبال آن مسئول هستند، باید همه مسئولان دست به دست هم بدهند، فرماندار آبادان به عنوان رئیس شورای ورزش باید تیم صنعت نفت را به عنوان مهمترین موضوع ورزش شهر معرفی و مشکلات آن را پیگیری کنند.

کی‌شمس با بیان اینکه چند روز آینده با ۳۰ درصد قرارداد بازیکنان را پرداخت کنم و اگر پرداخت نشود، آنها می‌توانند یکطرفه قرارداد خود را فسخ کنند، گفت: این موضوع را بارها عنوان کردیم، اما هیچکس کمک نکرد، چهار روز التماس کردم آخر سر قاضی پرونده تیم صنعت نفت با چک یک ماهه از من ضمانت گرفت که پنجره ما را باز کند. اگر این اتفاق نمی‌افتاد باید با ۵ بازیکن در بازی اول حضور می‌یافتیم! متأسفانه پنجره ما به خاطر شکایتی کسی بسته شده بود که متأسفانه آبادانی هم هست!

سرپرست مدیرعاملی باشگاه صنعت نفت آبادان با بیان اینکه پنج سال است که تیم مدیریتی صنعت نفت هستم و سمت‌های دیگری در پالایشگاه آبادان دارم، تأکید کرد: نمی‌توان گفت چرا با وجود مشکلات مسئولیت قبول کردم، رئیس جمهور و استانداران هم می‌داند چه مشکلاتی در کشور است، پس باید ترک فعل کند؟ بر اساس قانون مجمع بالادستی وجود دارد و قرار نیست اگر استعفایی داده شد، با آن پذیر شود، در این مجمع ها به ما وعده هایی داده می‌شود، اما ما بر سر کار خود بر می‌گردیم، ولی خبری هم نمی‌شود.

وی افزود: اگر مسئولیت خود را رها می‌کردیم، ترک فعل محسوب می‌شد، باید پاسخگوی مراجع قضایی می‌شدیم، سال گذشته در فرمانداری آبادان جلسه‌ای داشتیم، آقایان قرار بود ۶۰ میلیارد برای باشگاه بودجه بیاورند و آقایان گفتند مبلغی نیست که نتوانیم آ را محقق سازیم، اما همان ۶۰ میلیارد تومان تبدیل شد به ۷ میلیارد تومان که در اریبهشت‌ماه امسال به دست ما رسید!

کی‌شمس با اشاره به اینکه نباید گفت که حالا که مسئولیت را پذیرفتید، تمامی مشکلات بر گردن من است، گفت: مسئولان گفتند کمک می‌کنیم، اما مقصر منم که به این وعده‌ها اعتماد کردم، در بحث اسپانسری نیز در پنج سال گذشته، به جایی نبود که مراجعه نکردیم، اما هیچکس از بازگشت سرمایه خود اطمینان نداشت و حاضر به حمایت از تیم صنعت نفت نشد. هیچکس ریالی هم به ما کمک نکرد! با شرکت های موجود در آبادان نیز نشست برگزار کردیم که آنها هم عنوان کردند مدیریت ما برای چنین هزینه کردهایی قبول نمی‌کند، در این بین مسئولان، نمایندگان و فرماندار می‌توانستند تحکم کنند و آنها را موظف به کمک کنند. حاضرم به عنوان بازاریابی کمیسیون هم بدهم، اما کسی کمک نمی‌کند.

سرپرست مدیرعاملی باشگاه صنعت نفت آبادان ادامه داد: اموال ما در تملک وزارت نفت است و به صورت امانی در اختیار باشگاه صنعت نفت است، ما در نور زمین های تمرینی و بازی ما دچار مشکل هستیم و ترمیم نور ورزشگاه نیازمند هزینه و سیکل اداری است.

وی با اشاره به بودجه ای که قرار بود سازمان منطقه آزاد اروند به این تیم تزریق کند، گفت: هشت ماه از سال می‌گذرد هنوز بخشی از این مطالبات پرداخت نشده است و ما از طریقی دیگری این مبلغ را برداشت کردیم و به ما پرداخت نشد، آن ۲۰ میلیاردی که وعده داده شده بود نیز، در بودجه عملیاتی نشده و به نظر من نخواهد شد و از آن وعده هایی خواهد بود که در همین حد حرف باقی خواهد ماند.اگر خوشبینانه حساب کنیم، در اردیبهشت ماه سال آینده 10 میلیارد بعدی به دست ما خواهد رسید!

کی‌شمس در خصوص بقای تیم صنعت نفت در لیگ برتر، اشاره کرد: برای پاسخ دادن به این سوال کمی زود است، چرا که تیم‌های دیگر هم باخت داشتند، منچستر یونایتد و بایرن مونیخ هم باخت های بدی را متحمل شده‌اند، پس بگوییم آنها هم کاندیدای سقوط هستند، ما آمده‌ایم که بمانیم و پیروز شویم، نیامدیم که ببازیم و سقوط کنیم، ۲۷ بازی دیگر باقیمانده و برای این سوالات خیلی زود است.

سرپرست مدیرعاملی باشگاه صنعت نفت آبادان در خصوص غیبت منصوریان در بازی‌های ابتدایی صنعت نفت و تأثیر آن بر نتایج این تیم، گفت: ما مثل سایر آرای کمیته استیناف امید داشتیم که رأی منصوریان بخشیده شود و زمانی که قرارداد بسته شد، این رأی نهایی نبود و بعد از عقد قراداد این موضوع به ما اعلام شد، اما اگر از این رأی اطلاع داشتیم، شاید در جذب منصوریان تأمل می‌کردیم، در سایر تیم‌ها هم برخی مربیان سه ماه و شش ماه محروم هستند، اگر مسئله کرونا برای سرمربی تیم پیش نمی‌آمد، تأثیری زیادی نداشت و به عنوان یک عنصر بازدارنده قوی پدیدار نمی‌شد، 90 درصد کار انجام می شد و فقط روز مسابقه از بالای سکو تیم را هدایت می‌کرد.در کل امید داشتیم که ۹۰ درصد این رأی برگردد، اما نشد! شرایط بیماری منصوریان هم انتظار می‌رفت دو هفته‌ای تمام شود، اما تست وی چهار بار متوالی مثبت اعلام شد.

وی با بیان اینکه تمام امکانات آنلاین برای سرمربی تیم فراهم شده بود تا از راه دور در جریان امور تیم باشد، اظهار داشت: نمی‌توانم نظر بدهم که اگر منصوریان حضور پیدا کند ترکیب تیم تغییر کند و یا عملکرد تیم متحول شود، تشخیص آن سخت است و بازی فوتبال فرآیند خاص خود را دارد. تمام این موارد بر می‌گردد به روند آماده سازی، ما چند مصدوم داریم چون روند بدنسازی پیش فصل را نداشتیم و بدن‌های بازیکنان سنگین است، انتظار داشتم آن تلاش و روحیه جنگندگی در بازیکنان افول داشته باشد و مجبور شوم قرارداد آنان را کسر کنم، امیدواریم بهتر عمل کنند تا با پاداش این جریمه جبران شود.

کی‌شمس با اشاره به این موضوع که فوتبال آبادان سابقه نداشته است که تا این حد ضعیف لیگ را آغاز کند، عنوان کرد: بازیکنان با توج به نوع فوتبال و سوابقی که دارند، سقف قرارداد متفاوتی دارند، ولی ما هم قرارداد میلیاردی و هم میلیونی داریم، تیم هایی بودند که بازیکنان ما را با قیمت بالاتر خواستند و ما مجبور می‌شویم قیمت را بالا ببریم که این بازیکن در آبادان بماند. برخی تیم‌ها هم که وضع مالی خوبی دارند، برای تضعیف تیم ما برخی بازیکنان ما را جذب می‌کنند حتی اگر استفاده‌ای از آنان نکنند و این نوعی رقابت منفی است. آبادان فاقد امکانات است وباید برای بازیکن انگیزه مالی ایجاد کنیم تا رقبت کند به صنعت نفت بیاید.

وی افزود: به جز رضا جبیره، ما تمام بازیکنان را با نظر مستقیم منصوریان جذب کرده‌ایم، چون متأسفانه در فوتبال ما رسم است که اگر سرمربی نتیجه نگیرد، آن را بر گردن باشگاه می‌اندازد که چرا این بازیکنان را برای من جذب نکردید!

کی‌شمس با اشاره به اینکه تمام سهیمه‌های لیگ برتری تیم صنعت نفت جذب شدند، ادامه داد: در حال حاضر به دنبال محمد طیبی هستیم که صنعت نفت بازگردد. با فدراسیون نامه نگاری صورت گرفته و امروز و فردا مشخص می‌شود که می‌تواند به ما ملحق شود یا خیر، در خصوص مصدومیت وی هم تست پزشکی از او صورت خواهد گرفت تا در این خصوص هم مطمئن شویم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول