اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

ادعای عجیب صالحی امیری درباره موزه ملی/ ابراز رضایت سجادی از نتایج ضعیف المپیک!

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های المپیک توکیو از نتایج کاروان کشورمان ابراز رضایت کرد.

ادعای عجیب صالحی امیری درباره موزه ملی/ ابراز رضایت سجادی از نتایج ضعیف المپیک!

به گزارش خبرگزاری فارس، مراسم رونمایی از دستاورهای تاریخ شفاهی ورزش ایران امروز با حضور سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد.

صالحی امیری در این مراسم گفت: امروز و برای اولین بار در تاریخ ورزش ایران از یک اقدام جدیدی که اثبات می‌کند ورزش ایران دارای تاریخ، تبار و ریشه طولانی است، رونمایی می‌کنیم. امروز نسل جوان ما می‌فهمند بزرگانی در ورزش ایران زیست کرده‌اند که غیرت را برای ایران به ارمغان آورده‌اند. اظهار تاسف می‌کنیم و از پیشکسوتان پوزش می‌طلبیم که نسبت به شما تاخیر داشتیم. این حرکت باید یک قرن قبل حرکت می‌کرد و امروز به مقصد می‌رسید، با این وجود امروز نقطه آغازی برای آیندگان است. 

وی افزود: موزه نقطه آغاز بود و تمام کاپ‌ها، مدال‌ها و اشیایی که اهدا شد، به ثبت ملی رسید. از این به بعد هر کسی بخواهد می‌تواند به عکس و آرشیو و سند ورزش ایران دسترسی داشته باشد. مورد دیگر تاریخ شفاهی ورزش ایران است. کاری که امروز رونمایی می‌شود بر اساس متولوژی علمی است که حداقل یک سال روی آن مطالعه شد. ما هدف گذاری کرده‌ایم که موزه  ورزش کمیته ملی المپیک در میان ۲۳ موزه ورزش جهان، بعد از لوزان بزرگترین موزه ورزش جهان باشد.

وی با توجه به اینکه گفته شده انتخابات کمیته به تعویق می افتد و فدراسیون ها از اساسنامه استقبال نکرده‌اند، گفت: آنچه درباره اساسنامه فدراسیون‌ها ابلاغ شده مصوبه مجلس هست و لازم الاجرا. آنچه امروز در مورد آن بحث می‌شود مربوط به آیین نامه هاست. من در فرایند تدوین آیین نامه قرار ندارم تا توضیح بدهم.

وی درباره حضور در انتخابات افزود: اگر احساس کنم حضور من در کمیته ضرورت دارد حتما حاضر می شم اما اگر احساس کنم روندی که آغاز شده توسط عزیزان دیگر تداوم خواهد داشت قطعا اصراری برای ماندن در این کرسی ندارم. کمیته مسیر خود را پیدا کرده و قائم به شخص نیست به همین دلیل مسئله اصلی تداوم مسیر است که می‌توان به همدلی، حل چالش‌های بین المللی از طریق گفتمان، توجه به پیشکسوتان و توسعه منابع ورزش اشاره کرد. ما برای المپیک ۱۱۲ میلیارد تومان هزینه کردیم تا کاروان بدون دغدغه در المپیک شرکت کند.

به گزارش فارس، نصرالله سجادی نیز در حاشیه این مراسم در مورد نتایج ایران در المپیک توکیو گفت:  نتایج ورزشکاران تحلیل و گزارشی آماده شده است. نتیجه این گزارشات را به ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک فرستاده‌ایم در اولین جلسه‌ای که ستاد تشکیل می‌دهد این گزارش مطرح می‌شود. 

 وی درباره اینکه آیا شما از نتایج کسب شده رضایت دارید یا خیر، یادآور شد: توکیو مثل دوره هایی است که خوب در آن ظاهر شدیم. با توجه به امکانات و کرونا در مجموع فکر می‌کنم نتایج خوب بود.

سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو در پاسخ به این سوال که در انتخابات کمیته ملی المپیک شرکت می‌کنید؟ گفت: هنوز زمان زیادی تا انتخابات باقی مانده است.

انتهای پپام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول