اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

جدیدترین عارضه افزایش دما

بزرگترین پژوهشی که در مورد تاثیر تغییرات دما بر بیماری کلیوی انجام شده است، نشان می‌دهد افزایش دما، ابتلا به بیماری‌های کلیوی را افزایش می‌دهد.

جدیدترین عارضه افزایش دما

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سایتک‌دیلی،  بزرگترین مطالعه جهان که در مورد تاثیر تغییرات دما بر بیماری کلیوی انجام شده نشان می‌دهد، ۷.۴ درصد از افرادی که به خاطر بیماری کلیوی در بیمارستان بستری می‌شوند، ممکن است به خاطر افزایش دما به این شرایط دچار شده باشند. 

این مطالعه که توسط «یومینگ گو» و «شانشان لی» از پژوهشگران «دانشگاه مانش» استرالیا و در مجله The Lancet Regional Health – Americas منتشر شد، برای اولین بار خطر  بستری شدن در بیمارستان  به خاطر بیماری‌های کلیوی مرتبط با دمای محیط را بررسی کرده که برای درک آن از داده‌های روزانه پذیرش بیمارستان‌های برزیل از بیش از یک هزار و ۸۰۰ شهر استفاده کرده است.

این مطالعه در حالی انجام می‌شود که «کنفرانس تغییرات اقلیمی ۲۰۲۱ سازمان ملل» که بیست و ششمین کنفرانس این سازمان با این موضوع است هم‌اکنون در گلاسکوی اسکاتلند  با حضور ۲۵۰۰۰ نماینده از ۲۰۰ کشور و حدود ۱۲۰ روسای دولت‌ها در حال برگزاری است. 

 یک مقاله برجسته در  مجله لنست که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، بیماری‌های کلیوی را یک نگرانی برای سلامت عمومی جهانی اعلام کرد و تخمین زد که این بیماری منجر به  تقریباً ۲.۶ میلیون مرگ در آن سال شده؛  نکته مهم این است که میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کلیوی در مقایسه با یک دهه قبل ۲۶.۶ درصد افزایش یافته بود؛ افزایشی که این مطالعه نشان می‌دهد تا حدی ناشی از تغییرات آب و هوایی بوده است.

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول