اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

واکنش کاربران به هدیه‌ تحقیرآمیز و توئیت جنجالی کره‌ای‌ها/ ما هفت میلیارد دلار پول طلبکاریم نه یک کارتن ماسک!

روز گذشته سفارت کره جنوبی در توئیتر این سفارتخانه از اهدای ۲ هزار ماسک به بیمارستانی در تهران خبر داد. این توئیت جنجالی کره‌ای‌ها واکنش کاربران در توئیتر را به همراه داشته است.

واکنش کاربران به هدیه‌ تحقیرآمیز و توئیت جنجالی کره‌ای‌ها/ ما هفت میلیارد دلار پول طلبکاریم نه یک کارتن ماسک!

گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس: روز گذشته سفارت کره جنوبی در توئیتر این سفارتخانه از اهدای ۲ هزار ماسک کی اف۹۴ به بیمارستانی در تهران خبر داد.

در این توئیت آمده بود: ۲۶ اکتبر ۲۰۲۱ در جریان دیدار از بیمارستان آتیه و برای کمک به مردم ایران برای غلبه بر کویید-۱۹، جناب سفیر یون، ۲ هزار عدد ماسک (کی اف۹۴) را به بیمارستان اهدا نمودند.
 


این اقدام سفیر کره جنوبی در حالی که هفت میلیارد دلار دارایی های ایران در بانک های سئول بلوکه شده و امکان دسترسی ایران به این دارایی ها آن هم در شرایط شیوع ویروس کرونا فراهم نشده، واکنش های فراوانی را در پی داشته است.

بیشتر از ۳ سال است که این کشور به بهانه تحریم‌های بین‌المللی حاضر به پرداخت ۷ الی ۹ میلیارد دلار پول نفت خریداری شده ایران نیست. درخواست عجیب و توهین‌آمیز مقامات کره‌ای از ایران برای کارمزد نگهداری میلیاردها دلار پول بلوکه شده ایران نیز خبری بود که با واکنش‌های تندی از سوی کاربران مواجه شد.
 


این را فعلاً در حد طنز نگه می‌داریم!

سخنگوی وزارت امور خارجه در این رابطه گفته است: این را فعلاً در حد طنز نگه می داریم. مردم کره جنوبی در جاهای مختلف نشان دادند با آن چه دولت کره در قبال ایران نشان داده، شاید به نوعی نارضایتی دارند و این را در موضوعات مختلف احساس می کنیم.

سعید خطیب‌زاده افزود: ما چند موضوع را از هم جدا می کنیم. موضوعاتی که مربوط به اقدامات و سیاست های دولت کره در قبال پول های بلوکه شده ایران در کره است، اینها را از برخی مسائل دیگر جدا می کنیم و تلاش کردیم کمترین تأثیر را بر روابط دوجانبه بگذارد.

خطیب‌زاده همچنین با بیان اینکه  فکر می‌کنم هیچ ملتی برنتابد که دست ملت دیگری در جیبش باشد تأکید کرده است که پول های جمهوری اسلامی ایران باید برگردد و این ها پول های قطعی جمهوری اسلامی ایران است.

میزان بدهی کره به ایران

در خصوص بدهی کره به کشومان روایت‌های مختلفی وجود دارد و بین ۷ تا ۹ میلیارد دلار اعلام شده است. حسین تنهایی رئیس اتاق ایران و کره جنوبی سال گذشته در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره مبلغ بدهی کره جنوبی به کشورمان گفت که این طلب ۸ و نیم میلیارد دلار است.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی هم در گزارشی در دی سال گذشته مجموع بدهی کره جنوبی به ایران را ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار اعلام کرد.

با این حال رئیس سابق بانک مرکزی در روزهای آخر سال ۱۳۹۹ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اعلام کرد که بدهی کره به کشورمان ۷ میلیارد دلار است.

واکنش کاربران به هدیه‌ تحقیرآمیز و توئیت جنجالی کره‌ای‌ها

این توئیت جنجالی کره‌ای‌ها واکنش کاربران در توئیتر را نیز به همراه داشته است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود.
 

 

 

▪️ خجالت آور است؛ شرم نمی‌کنید میلیاردها دلار از پول مردم ایران را گروگان گرفته‌اید؛ بعد خبر‌ اهدای ۲۰۰۰ ماسک سفیرتان را منتشر می‌کنید... شرم نمی‌کنید از این وقاحت...
💬 سیدصادق حسینی
 

 

 

▪️ باید آن ۲۰۰۰ تا ماسک را پرت میکردند تو صورت جناب سفیر #کره_جنوبی
💬 ابوالفضل موسوی
 

▪️ وقیح مثل کره جنوبی که ۷ میلیارد دلار از پولهای ایران رو دزدیده حالا سفیرش تبلیغ می‌کنه که یه کارتون ماسک به یه بیمارستان دادن
💬 رابین شور
 


▪️ اهدای ۲هزار ماسک ازسوی سفیر کره جنوبی(آنهم بعد ازخودکفایی در تولید ماسک،عدم همکاری شان در روزهای ابتدایی کرونا و باوجود ۷میلیارد پول بلوکه شده کشورمان) گویای وقاحت کره‌ای‌هاست اما موید اینست که تنها راه پیش روی کشورمان، قوی شدن با اتکا به توان داخلی وتلاش برای خنثی سازی تحریم‌هاست!
💬 مهدی قاسم‌زاده
 

▪️ بله، ما ایرانی‌ها، دندون اسب پیش‌کشی رو نمی‌شمریم، اما؛ 
وقتی واردات واکسن ما رسیده به ۱۴۰ میلیون دوز، و هنوز یادمونه که ک.ج. حتی پولهای بلوکه شده ما رو برای خرید واکسن آزاد نکرد، 
سفیر کره جنوبی غلط می‌کنه اهدای دو هزارتا ماسک رو "کمک به ایران برای غلبه به کوید۱۹" اعلام کنه!
💬 Reza Ramezannejad

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول