اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

تمام آنچه در «مبارزه جنگجویان ووشو» گذشت/ جنگ گلادیاتورها در فضای باز+عکس و فیلم

در «مبارزه جنگجویان ووشو» رقابت‌های جذابی بین قهرمانان این رشته برگزار شد.

تمام آنچه در «مبارزه جنگجویان ووشو» گذشت/ جنگ گلادیاتورها در فضای باز+عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان و مشخص نبودن زمان اتمام همه‌گیری این بیماری، مسابقات‌ بین‌المللی ووشو (جهانی و آسیایی) در همه رده‌های سنی از جمله جوانان و بزرگسالان، در سال‌های 2020 و 2021 لغو شد. بر همین اساس فدراسیون ایران در اقدامی مثبت برای اولین بار مسابقات WWF را به صورت رسمی در ایران برگزار کرد؛ مسابقاتی که استقبال خوبی از آن شد و بازخوردهای مثبتی در بین اهالی این رشته جذاب داشت.

بر اساس سکون ایجاد شده در این رشته، فدراسیون تصمیم گرفت برای بالا بردن انگیزه ورزشکاران تحت پوشش خود و در بخش ساندا، «مبارزه جنگجویان ووشو» دسته برتر (Top Division) را طراحی کند تا ورزشکاران‌ در سطح آمادگی فنی و تکنیکی خوبی قرار داشته باشند. مسئولان فدراسیون ووشو در تلاش هستند تا با برگزاری مسابقاتی در سطح جهانی و با کیفیت بسیار بالا و با اهدای جوایز قابل توجه، کار درخور شآنی برای ووشوی ایران انجام دهند. 

بدون شک برگزاری مسابقات آزاد «مبارزه جنگجویان ووشو» (WWF) در بخش آقایان به بالا بردن انگیزه و آمادگی سانداکاران کمک زیادی می‌کند. طبق برنامه این مسابقات به صورت سه مرحله‌ای بود؛ مرحله اول با نام دسته برتر، مرحله دوم با نام دسته منتخبین که از طرف استان‌ها معرفی شدند و مرحله سوم تحت عنوان سوپرجام که قوانین آن همچون مسابقات جام‌جهانی بود.

در مرحله اول برای مبارزات هر وزن 8 نفر برتر دعوت شدند که قهرمانان جهان و آسیا، مدال آوران رده‌های سنی و مدال‌آور قهرمانی کشور از جمله این نفرات بودند. به نفر اول هر وزن مبلغ 6 میلیون تومان و به نفر دوم مبلغ 2 میلیون تومان جایزه نقدی تعلق گرفت. همه استان‌ها برای مرحله دوم نماینده خود را معرفی کردند. این مرحله هم همانند دور اول در 4 وزن بود که طبق تصمیمات گرفته شده به نفر اول 2 میلیون و نفر دوم هر وزن 700 هزار تومان جایزه اهدا شد. 

مرحله نهایی رقابت‌های آزاد ساندا موسوم به «مبارزه جنگجویان ووشو» دسته منتخبین (Elite Division) با برگزاری دیدارهای پایانی اوزان 60- ، 70- ، 80- و 90- در حضور مهدی علی‌نژاد، معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌‎ای وزیر ورزش و جوانان پیگیری شد و با معرفی نفرات برتر به اتمام رسید. رقابت‌‌های مبارزه جنگجویان ووشو در حاشیه دریاچه مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شده بود.

بر همین اساس در دسته 60- کیلوگرم پیمان رحمانی از کرمانشاه با برتری مقابل محمدعلی اقتدار از هرمزگان به عنوان قهرمانی دست یافت. در وزن 70- کیلوگرم محسن محمد سیفی از زنجان، عباس کریمی از گیلان را شکست داد و اول شد. 

مجید هاشم بیگی از زنجان ضمن برتری مقابل علیرضا سربلند از لرستان به مقام نخست دسته 80- کیلوگرم دست یافت و در آخرین دسته وزنی یعنی 90- کیلوگرم مهدی مرادی از البرز با کسب برتری مقابل مرتضی نوروزی از سمنان قهرمان شد.

امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو، علیرضا خسروی رئیس دفتر امور مشترکین فدراسیون‌های ورزشی، رضا حیدری رئیس فدراسیون کونگ‌فو، حسین اوجاقی و زهرا ناطقی نواب رئیس فدراسیون، علی صدیقی دبیر فدراسیون و جمعی از ملی‌پوشان، قهرمانان، مربیان، پیشکوستان و سایر اعضای خانواده ووشو این مسابقات را از نزدیک تماشا کردند.

در مرحله پایانی (سوم) یا سوپرجام این رقابت‌ها نیز دو نفر برتر مراحل قبلی به سوپرجام می‌رسند که در هر وزن 4 نخبه حضور دارند. این مسابقات بهمن‌ماه انجام می‌شود و به نفر اول جام، کمربندقهرمانی و 30 میلیون تومان جایزه نقدی و به نفر دوم جام و 10 میلیون تومان جایزه نقدی داده می‌شود. در واقع می‌توان گفت که ووشواران برتر حدود 36 میلیون تومان جایزه دریافت خواهند کرد.

امیر صدیقی، رئیس فدراسیون ووشو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد استقبال از این مسابقات و هدفگذاری فدراسیون، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف ما این است که علاقمندان به رشته‌های رزمی را بیش از گذشته جذب کنیم. هدف دیگر هم این است که قهرمانان ما سعی کنند در کشور خودمان مبارزه کنند، چراکه بارها مشاهده شده که مبارزات مختلفی با عناوین و مقررات مختلفی و نامعتبر در کشورهای همسایه اطراف برگزار شده و شان ورزشکاران ما این نیست که در چنین مسابقات سطح پایینی حضور پیدا کنند.

وی گفت: خیلی از نماینده‌های ایران قهرمانی آسیا و جهان هستند و شاید درست نباشد که بخاطر مبلغ ناچیزی بخواهند در رقابت‌های سطح پایین حاضر شوند. ما چنین مسابقاتی را راه‌اندازی کردیم تا ضمن نشان دادند جذابیت رشته ووشو به مخاطبان، خواستیم شرایطی را فراهم کنیم که قهرمانان‌مان در ایران بمانند و مبارزه کنند. تاکنون استقبال خوبی از این رویداد شده است و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول