اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

افزایش 5 تا 15 برابری قیمت کالاهای دندانپزشکی/ بی‌توجهی بیمه‌ها به پوشش خدمات دندانپزشکی

رئیس اداره دندانپزشکی معاونت درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: عدم پوشش خدمات دندانپزشکی در قالب بسته بیمه پایه دندانپزشکی علیرغم مصوبه هئیت وزیران در تاریخ 99/9/1 از سوی سازمانهای بیمه گر که تاکنون اقدام موثری از سویشان صورت نپذیرفته است.

افزایش 5 تا 15 برابری قیمت کالاهای دندانپزشکی/ بی‌توجهی بیمه‌ها به پوشش خدمات دندانپزشکی

صادقی رئیس اداره دندانپزشکی معاونت درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در پاسخ به سوژه مخاطبان خبرگزاری فارس با عنوان «چرا کنترلی بر قیمت و کیفیت خدمات دندانپزشکی نیست؟» اظهار داشت: متاسفانه ارز دولتی تجهیزات ومواد دندانپزشکی از مهر ماه ۱۳۹۸ قطع شده است بنابراین درطول دو سال گذشته موجب شده قیمت مواد وکالاهای دندانپزشکی از ۵ تا ۱۰ برابر افزایش یابد که این مسئله فشار سنگینی را بر مراکز ارائه دهنده خدمات دندانپزشکی وارد می نماید در نتیجه شاهد افزایش قیمت خدمات دندانپزشکی هستیم.

وی گفت: عدم پوشش خدمات دندانپزشکی در قالب بسته بیمه پایه دندانپزشکی علیرغم مصوبه هئیت وزیران در تاریخ  ۹۹/۹/۱ از سوی سازمانهای بیمه گر که تاکنون اقدام موثری از سویشان صورت نپذیرفته است از دیگر عوامل بروز این مشکلات است.

 رئیس اداره دندانپزشکی معاونت درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: عدم بازدارندگی قوانین موجود در حوزه برخورد با متخلفین که عملاً باعث شده افراد فاقد صلاحیت و غیر دندانپزشکی که به صورت زیر زمینی و غیر رسمی فعالیت دارند با ارائه خدمات بی کیفیت سبب آسیب رساندن به مراجعان و مردم می شوند.لازم بذکر است که از زمان تصویب قوانین وآیین نامه های فعلی بیش از 3 دهه میگذرد و نیازمند به روز رسانی از سوی مجلس محترم وهئیت وزیران دارد.

صادقی خاطرنشان کرد: درحال حاضر این امیدواری وجود دارد که با روی کار آمدن دولت سیزدهم و همراهی مجلس محترم و اقدامات  اساسی که در این حوزه صورت می پذیرد مردم عزیزمان شاهد تحولی نو و چشمگیر باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول