اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

بازدید زهره الهیان از تنها مرکز اشتغال تخصصی معلولان/ قوانین اجرا نشده در حوزه معلولان اولویت دولت باشد

نماینده مردم تهران در مجلس در بازدید از تنها مرکز آموزش، توانبخشی، درمان و اشتغال تخصصی معلولان رعدالغدیر با تاکید بر اینکه باید نواقص قانونی در حوزه معلولین به سرعت در صحن مجلس مطرح شود بر اهتمام دولت و شهرداری تهران به اجرای قوانین مصوب شده در حوزه معلولان تأکید کرد.

بازدید زهره الهیان از تنها مرکز اشتغال تخصصی معلولان/  قوانین اجرا نشده در حوزه معلولان اولویت دولت باشد

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس؛  نماینده مردم تهران در مجلس از موسسه نیکوکاری رعدالغدیر که جزو معدود مراکز اشتغالزایی و کارآفرینی ویژه معلولان است بازدید کرد. زهره الهیان در این بازدید با بیان اینکه باعث خوشحالی است که مراکز مردم نهاد تلاش می کنند در کنار دولت و سازمان های مرتبط مشکلات و نیازهای اقشار خاص مانند معلولان را مرتفع سازند، گفت: وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی، سازمان فنی و حرفه ای، وزارت آموزش و پرورش و همه مراکزی که به نوعی با حوزه توان یابان در ارتباط هستند باید قدردان و حامی مراکز مردم نهادی باشند که با خدمت رسانی به اقشار خاص تلاش می کنند سهمی در رفع آسیب های اجتماعی داشته باشند.

وی با بیان اینکه مجلس تا به امروز تمام تلاش خود را برای تصویب قوانین حوزه معلولان به کار گرفته است، افزود: به عنوان نماینده مردم وظیفه خود می دانم در هر زمینه ای که احساس کنم هنوز نواقصی وجود دارد با فوریت مطرح و پیگیری کنم.

الهیان با تاکید براینکه هرچقدر مجلس پیگیر تصویب قوانین مرتبط با حوزه معلولان باشد عزم جدی برای اجرای قوانین لازم است، اظهار داشت: فضاهای بزرگ اشتغال به خصوص در شهر تهران به اندازه ای هست که نباید مشکلی در خصوص اشتغال توان یابان وجود داشته باشد برای مثال شهرداری با در اختیار داشتن پروژه های مرکز تماس می تواند زمینه اشتغال توان یابان بیشتری را در موسسه نیکوکاری رعدالغدیر را فراهم سازد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه اجرای قانون به کارگیری سهم 3 درصدی اشتغال معلولان باید با فوریت و ضرورت در دولت پیگیری شود، تصریح کرد: متاسفانه ما در برخی وزارتخانه های کاملا مرتبط مانند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا امروز شاهد به کارگیری و حمایت کافی از توان یابان نبودیم. امیدوارم با استقرار دکتر عبدالملکی شاهد حمایت بیشتر از افراد دارای معلولیت باشیم.

 

مدیرعامل موسسه نیکوکاری رعدالغدیر نیز در این دیدار با مطرح کردن مشکلات در حوزه توانبخشی، آموزش،درمان و کارآفرینی توان یابان گفت: متاسفانه ما علی رغم اثبات خیرخواهی در عرصه خدمت رسانی به توان یابان هنوز حمایت خاصی دریافت نکرده ایم.

علیرضا آتشک، مدیر مرکز رعد الغدیر هم با بیان اینکه مراکز مردم نهادی که در زمینه کارآفرینی اجتماعی برای معلولان  فعال هستند  باید بیش از سایر مراکز، تحت حمایت دولت و سازمان های دولتی قرار بگیرند، تصریح کرد: اشتغالزایی در شرایط فعلی جامعه برای افراد دارای سلامت جسمی واقعا سخت است، حالا تصور کنید ما ساز و کار آموزش مهارت های تخصصی اشتغال برای افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی را کاملا تخصصی اجرا می کنیم، حتی هزینه های جانبی اشتغال را هم تامین می کنیم. با این وجود وزارتخانه ها و سازمان های دولتی زمان واگذاری پروژه ها اولویتشان شرکت های خصوصی است.

وی با بیان اینکه با تغییر دولت و شهرداری امیدمان به تغییرات اساسی در حوزه معلولان بیش از قبل است، اظهار داشت: وزارت کار، وزارت راه، وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و شهرداری تهران بیشترین مراکز هدفی است که خدمات و پروژه های اشتغال متناسب با شرایط معلولان را دارد که به تغییرات اساسی با مدیران جدید در این حوزه امید داریم.

 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول