اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

جایزه جلال با دبیری که حکمی از وزیر ارشاد ندارد

در حالی که کم‌تر از یک ماه تا برگزاری جایزه جلال باقی مانده، در خبر روز گذشته خانه کتاب آمده بود: «پیش‌ از این مریم بصیری از سوی وزیر ارشاد به‌عنوان دبیر علمی چهاردهمین دوره جایزه ادبی «جلال آل‌احمد» منصوب شده بود.» در حالی که چنین چیزی صحت ندارد!

جایزه جلال با دبیری که حکمی از وزیر ارشاد ندارد

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران روز گذشته در یک خبر که برای همه رسانه‌ها ارسال کرد از انتصاب اعضای هیأت علمی چهاردهمین دوره جایزه جایزه ادبی «جلال آل‌احمد» با حکم وزیر ارشاد خبر داد. ضمن اینکه در خبر آمده بود: «پیش‌ از این نیز مریم بصیری از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان دبیر علمی چهاردهمین دوره جایزه ادبی «جلال آل‌احمد» منصوب شده بود.» در حالی که با جست‌وجو در اخبار خانه کتاب و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چنین خبری از حکم انتصاب خانم بصیری دیده نمی‌شود.

بر اساس این گزارش، اما در ماه‌های گذشته برخلاف آنچه در این خبر ادعا شده «حکمی» نه از سوی وزارت ارشاد دولت دوازدهم و نه حالا که دولت سیزدهم در مسند کار نشسته، صادر و رسانه‌ای نشده است.

«مریم بصیری» در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که «شما برای دبیری دوره چهاردهم جایزه جلال آل احمد آیا حکمی دریافت کرده‌اید؟» توضیح داد: حدود دوماه پیش از سوی دولت کنونی به بنده اطلاع دادند که دبیر جایزه جلال هستم، اما حکمی دریافت نکرده‌ام.»

این گزارش می‌افزاید، احکام وزیر ارشاد برای هیات علمی جایزه جلال آل احمد در حالی در تمام رسانه‌ها منتشر شد که هنوز وزارت ارشاد و شخص وزیر برای «مریم بصیری» حکمی نداده و هیچ رسانه‌ای نپرسیده که چنین حکمی در چه تاریخی صادر شده است.

محمدرضا سرشار، محمدعلی مهدوی‌راد، احمد شاکری، منیژه آرمین، شهریار عباسی، محمدرضا بایرامی و محمدرضا شرفی خبوشان، تعدادی از دبیران ادوار گذشته جایزه جلال آل‌احمد بوده‌اند.

روز گذشته با حکم وزیر چهره‌هایی به عنوان هیات علمی معرفی شدند که در پوستر می‌بینید:

در کارنامه «مریم بصیری» آمده: متولد اول اسفند ۱۳۴۸ در ارومیه است، مدرک کارشناسی تئاتر با گرایش ادبیات نمایشی را از دانشکده هنر و معماری و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی را از دانشکده هنر سوره دریافت کرد. 

چاپ بیش از ۴۵۰ اثر در رشته‌های نقد، مقاله، گزارش، گفتگو و داستان در ماهنامه و فصلنامه‌های کشور را در رزومه خود دارد.

«عروس قریش»، «پرواز پروانه‌ها»، «داعش در سوریه»،«قصه شب‌های حرم خانه»، «دخیل عشق» و... از آثار او به شمار می‌رود.

گفتنی است جایزه ادبی جلال آل‌احمد یک جایزه ادبی دولتی است که به منظور معرفی آثار برگزیده ادبیات داستانی در ایران پایه‌گذاری شده‌ و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۷ نخستین دوره خود را در سال‌روز تولد آل‌احمد آغاز کرد. این جایزه از آن سال بدون وقفه ادامه داشته و هر سال هم‌زمان با سال‌روز تولد جلال آل احمد، با انتخاب کتاب‌های برگزیده به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول