اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

افزایش ۳۰ درصدی تولید لوازم خانگی در ۳ ماه اول سال/ سخنگوی تولیدکنندگان لوازم‌خانگی: کارآفرینان بزرگ تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کنند

سخنگوی تولیدکنندگان لوازم‌خانگی گفت: صنعت لوازم‌خانگی تغییر کرده، به‌طوری‌که سال گذشته نسبت‌به سال‌۱۳۹۸ حدود ۷۸درصد افزایش تولید و در سه‌ماهه اول امسال نسبت‌به سال گذشته ۳۰درصد افزایش تولید صورت گرفته است.

افزایش ۳۰ درصدی تولید لوازم خانگی در ۳ ماه اول سال/ سخنگوی تولیدکنندگان لوازم‌خانگی: کارآفرینان بزرگ تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کنند

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه صبح‌نو گفت‌وگویی با حمیدرضا غزنوی، سخنگوی تولیدکنندگان لوازم‌خانگی درباره بازدید اخیر معاون اول رییس‌جمهور از بازار امین‌حضور انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

بازدید میدانی مسئولین از وضعیت مردم کار پسندیده‌ای است

- اینکه یک مقام مسوول می‌آید و میدانی از وضعیت مردم مطلع می‌شود کار بسیار پسندیده و نیکویی است.

- معاون اول رییس‌جمهور با کاسبان بازار صحبت کردند و در این بازدید با تولیدکنندگان هم تماس گرفتند اما بهتر بود این دیدار حضوری با تولیدکنندگان می‌بود. آن چیزی که باعث پیشرفت و توسعه پایدار در اقتصاد می‌شود کارخانه‌ها هستند، نه بازار.

بخشی از افزایش قیمت تولیدات کار مافیای واردات است

- بخشی از افزایش قیمت تولیدات داخلی کار مافیای واردات لوازم‌خانگی است که در بازار تنش ایجاد شود.

- البته تعدادی از تولیدکنندگان افزایش قیمت حدود چهاردرصدی داشته‌اند که چندان قابل‌توجه نیست و افزایش قیمت این تولیدکنندگان تاثیر چندانی روی بازار ندارد. عمده‌ی تولیدکنندگان تمایلی برای افزایش قیمت ندارند و این کار را نکرده‌اند.

برای حل مشکل بازار باید به مسائل تولید بپردازیم

- برای حل مشکل بازار باید به مسائل تولید بپردازیم. وقتی مساله از سرمنشأ حل شود و از تولید موردحمایت قرار دارد بسیاری از مسائل برطرف خواهد شد. تولید در تامین مواد اولیه و موارد متعدد مشکلاتی دارد که باید با حمایت مسوولان برطرف شود.

- اکنون تولید مشکل تهیه ارز دارد و قبلا تهاتر انجام می‌شد ولی اکنون چنین امکانی وجود ندارد. این باعث می‌شود قیمت تهیه مواد اولیه بالا برود.

 کارآفرینان بزرگ صنعت لوازم‌خانگی یاد گرفته‌اند چگونه تحریم را بی‌اثر کنند

- شرکت‌های پیشران اقتصادی علی‌رغم تحریم، بیماری کرونا و شرایط سخت واردات قطعات و مواداولیه ازلحاظ داخلی و بین‌المللی، کار خود را انجام می‌دهند اما هزینه آن بیشتر است.

- کارآفرینان بزرگ صنعت لوازم‌خانگی یاد گرفته‌اند چگونه تحریم را بی‌اثر کنند و دور بزنند اما شاید برخی شرکت‌های سطح پایین با تولید کم و شرکت‌های زیرپله‌ای برای تامین قطعه با مشکل مواجه باشند.

۳۰ درصد افزایش تولید در ۳ ماه اول سال

- صنعت لوازم‌خانگی تغییر کرده، به‌طوری‌که سال گذشته نسبت‌به سال‌۱۳۹۸ حدود ۷۸درصد افزایش تولید و در سه‌ماهه اول امسال نسبت‌به سال گذشته ۳۰درصد افزایش تولید صورت گرفته است.

- شرکت‌هایی هم‌اکنون فعال هستند که پرسنل آن‌ها از ۱۰هزار نفر گذشته و بعضی از این شرکت‌ها روزانه سه‌هزار ماشین لباسشویی یا یخچال سایدبای‌ساید تولید می‌کنند. 

 صنعت لوازم‌خانگی تقریبا درحال نزدیک شدن به مقیاس است

- در شرایط امروز بازار، صنعت لوازم‌خانگی تقریبا درحال نزدیک شدن به مقیاس است. یعنی یک کارخانه با سه شیفت کاری می‌تواند کاری کند که هزینه آن کمتر شود.

- اگر قرار باشد همان هزینه ثابت انجام شود اما یک شیفت فعال باشد اتلاف منابع شده است. به عبارت دقیق‌تر درحال‌حاضر صنعت لوازم‌خانگی شرایطی دارد که با هزینه ثابت سه شیفت فعالیت می‌کند که نشان‌دهنده نزدیکی به مقیاس است.

- برای رسیدن به این نقطه باید به مقیاس اقتصادی برسیم و موارد یادشده در یک چرخه عمل می‌کنند. اگر مقیاس بالا باشد هزینه سربار به تعداد تقسیم و منجر به پایین آمدن قیمت و رضایتمندی مشتری می‌شود.
 
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول