اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

طرح «پزشک خانواده» تا سه ماه آینده اجرایی می شود

مدیرکل بیمه سلامت استان قم از راه اندازی طرح «پزشک خانواده» و نظام ارجاع تا سه ماه آینده خبر داد و از مردم خواست تا برای ارجاع به نزدیک ترین پزشک، آدرس دقیق خود را در ثبت نام این طرح قید کنند.

طرح «پزشک خانواده» تا سه ماه آینده اجرایی می شود

محمدرضا فخاریان قمی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به افزایش ۸۲ تخت آی سی یو به زیرساخت های درمانی دولتی قم در دوران شیوع کرونا اظهار کرد: خوشبختانه در این دوران تلاش شد تا با افزایش بیمه شدگان سلامت، امکان بهره مندی همه بیماران کرونایی از مزایای بیمه فراهم شود.

وی همچنین به گسترش فرآیند الکترونیک در سازمان بیمه سلامت توجه داد و گفت: امروزه همه مردم می توانند با شماره گیری #۱۶۶۶* و وارد کردن کُد ملی خود، نسبت به کسب اطلاع درباره استحقاق بیمه و همچنین اعتبار آن اقدام کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان سپس به اجرایی شدن موضوع پزشک خانواده و نظام ارجاع تا سه ماه آینده اشاره و اذعان کرد: در این طرح هر ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر از مردم به یک پزشک ارجاع می شوند تا حداقل یک ویزیت را در هر شش ماه داشته باشند.

وی شناسایی بیماری های پنهان از جمله فشارخون و دیابت را از مزایای اجرای این طرح برشمرد و بیان کرد: پزشکان خانواده می توانند بیماران شناسایی شده خود را برای دریافت خدمات تخصصی و بیمارستانی معرفی کنند.

فخاریان در ادامه از همه مردم خواست تا در هنگام ثبت نام این طرح، با ارائه اطلاعات دقیق بویژه شماره تلفن و آدرس درست، امکان ارجاع به نزدیک ترین پزشک به محل سکونت خود را فراهم کنند.

وی در ادامه به آخرین آمار تحت پوشش بیمه سلامت در استان توجه داد و گفت: این آمار بیانگر آن است که حدود ۳۱۵ هزار نفر در استان قم تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد، نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر به صورت رایگان از خدمات بیمه سلامت بهره مند می شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همچنین یادآور شد: ۵۸۳ مرکز درمانی در قم، خدمات بیمه سلامت را ارائه می کنند.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره مشکل آزمون وُسع در تمدید بیمه سلامت اذعان کرد: البته انجام این آزمون در شرایط کرونایی حذف شده، اما در عین حال قانون به این موضوع تصریح دارد، اگرچه دولت جدید نیز برنامه هایی برای افزایش خدمات بیمه ای مطرح کرده است.

فخاریان درباره پوشش هزینه های دندانپزشکی در بیمه سلامت نیز تصریح کرد: منابع ناچیز سازمان بیمه سلامت، گران بودن خدمات دندانپزشکی و همچنین لوکس بودن برخی از این خدمات، امان بهره مندی از مزایای بیمه سلامت در عرصه دندانپزشکی را سخت کرده است، بویژه آن که حدود 90 درصد منابع بیمه سلامت از سوی دولت تأمین می شود.

وی با اشاره به پیشرفت های سازمان بیمه سلامت در ارائه خدمات به مردم تأکید کرد: البته سیستم بیمه سلامت بی نقص نیست و ضروری است تا همه گونه تلاش برای افزایش خدمت رسانی به مردم در آن دیده شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان در پایان سخنان خود یادآور شد: باید توجه داشت که بیمه سلامت پایه با توجه به محدودیت منابع دولتی،  ظرفیت محدودی دارد، ضمن آن که افزایش خدمات بیمه سلامت نیازمند تصویب در شورای عالی بیمه است.

انتهای پیام/۷۸۰۲۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول