اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

دیدار سفیر سعودی با «البرهان» و سفرای غربی با «حمدوک» در سودان

سفیر عربستان در خارطوم امروز با عبدالفتاح البرهان فرمانده کل نیروهای مسلح سودان که رهبری تحولات اخیر سودان و انحلال کابینه و شورای حاکمیتی این کشور را برعهده داشت، دیدار کرد.

دیدار سفیر سعودی با «البرهان» و سفرای غربی با «حمدوک» در سودان

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نیروهای مسلح سودان اعلام کرد که «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش سودان و رئیس شورای منحل شده حاکمیتی این کشور، روز چهارشنبه با «علی حسن بن جعفر» سفیر عربستان در خارطوم دیدار کرد.

به گزارش روسیا الیوم، نیروهای مسلح سودان در بیانیه‌ای که در فیس بوک منتشر شده است، گفت: البرهان ظهر امروز در دفتر خود میزبان بن جعفر بود.

در این بیانیه آمده است: طرفین تحولات اوضاع سیاسی در سودان و تلاش‌های به کارگرفته شده برای حل بحران از طریق رایزنی با همه طرف‌های ذیربط مورد بررسی قرار گرفت.

نیروهای مسلح سودان گفت: سفیر عربستان بر اهتمام کشورش برای ایجاد ثبات در سودان تاکید کرد و گفت که از هر آنچه به ایجاد وفاق میان گروه‌های سیاسی منجر می‌شود، حمایت می‌کند.

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی  هم سه‌شنبه شب با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود درباره سودان تلفنی گفت‌وگو کرده بود.

نمایندگی سازمان ملل در سودان هم اعلام کرد که سفرای فرانسه، آلمان، نروژ، لنگلیس و آمریکا با عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان در محل اقامتش دیدار کردند.

وزارت اطلاع رسانی دولت برکنار شده سودان می‌گوید حمدوک طی این چند روزی که از کودتای نظامی علیه دولتش گذشته نتوانسته با رسانه ها ارتباط بگیرد و با مردم سخن بگوید.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است که تخلفات کودتاچیان در حق سودانی‌ها به سطح جنایات جنگی می‌رسد.

صبح روز دوشنبه رسانه‌ها از وقوع کودتای نظامی در سودان و بازداشت عبدالله حمدوک نخست‌وزیر و تعدادی دیگر از وزرای دولت انتقالی این کشور خبر دادند و ساعاتی بعد از انتشار خبرهای اولیه درباره کودتا، عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان با اعلام وضعیت فوق‌العاده در این کشور از انحلال شورای حاکمیتی و شورای وزیران سودان خبر داد.

البرهان مدعی شد: ما تأکید می‌کنیم که نیروهای مسلح به انتقال دموکراتیک تا واگذاری قدرت به یک دولت منتخب ادامه خواهند داد. آن‌چه که در کشور در جریان است، آینده سودان را تهدید می‌کند.

عبدالله حمدوک هم که همان سحرگاه اعلام کودتا به همراه چند وزیر دیگر کابینه‌اش توسط جمعی از نیروهای مسلح سودان بازداشت شده بود از شب گذشته به محل اقامت سابق خود بازگشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول