اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

عکاس خبرگزاری فارس در جشنواره ملی عکس امیرکبیر برتر شد

عکاس خبرگزاری فارس استان مرکزی در آیین اختتامیه جشنواره ملی عکس امیرکبیر در اراک حائز رتبه برتر شد.

عکاس خبرگزاری فارس در جشنواره ملی عکس امیرکبیر برتر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیین اختتامیه هفته فرهنگی اراک با حضور مدیران شهری، اعضای شورای شهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و برخی مسوولین برگزار شد.

در پایان این برنامه همچنین آیین اختتامیه جشنواره ملی عکس امیرکبیر و جشنواره فتوماراتن شهری اراک با حضور عکاسان و با معرفی نفرات برگزار شد.

در این آیین سمیه آهنگرانی عکاس خبری خبرگزاری فارس استان مرکزی رتبه سوم جشنواره ملی عکس امیرکبیر و همچنین رتبه سوم جشنواره فتوماراتن شهری اراک را از آن خود کرد.

در اولین جشنواره ملی عکس امیرکبیر در بخش چهره افشین میرزایی از رشت، داوود کهن ترابی از کرج و سمیه آهنگرانی از اراک اول تا سوم شدند.

در بخش آزاد نیز مسعود عربشاهی از قم، سید جواد میرحسین از رشت و صلاح الدین محمودی از کرمانشاه عناوین اول تا سوم جشنواره ملی عکس امیرکبیر را کسب کردند.

این مسابقه در سه بخش اصلی، ویژه و آزاد برگزار شد که موضوع بخش اصلی تصاویر از نمای شهر و بخش ویژه نیز شامل فرهنگ زندگی با کرونا بوده است.

پوشش تصویری برای نمایش کارکرد پیاده راه امیرکبیر و توجه به ویژگی‌های فرهنگی و پتانسیل‌های آن، بالابردن انگیزه عکاسان و استفاده از تجربیات یکدیگر و توجه بیشتر به داشته‌های تاریخی و فرهنگی شهر اراک از اهداف برپایی جشنواره فتوماراتن شهری اراک بود.

محورهای این فتوماراتن شامل معماری بازار، عکاسی با رویکرد ارائه ویژگی‌های فرهنگی و معماری دوران قاجار با بکارگیری نور محیط از مجموعه بازار شامل سراها، تیمچه‌ها، کاروانسراها، گذرها، مدرسه، مسجد بازار و …، توجه ویژه به کارکرد بافت معماری بازار در کسب و کار مردم بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول