اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تنگه ناری; گذرگاه آبی زیبا در دل طبیعت فیروزآباد

تنگ ناری یکی از زیباترین مکان های تفریحی در 30 کیلومتری فیروزآباد است که آب های زلال و هوای پاک و درختانی فوق العاده سرسبز و زیبا باعث شده است که در نیمه اول سال گردشگرانی را از نقاط مختلف استان به خود جذب کند.

تنگه ناری; گذرگاه آبی زیبا در دل طبیعت فیروزآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، تنگه همان گذرگاه آبی و یا آبراهه است که به صورت طبیعی ایجاد شده که برخی از آن ها باریک و برخی پهن تر هستند و این تنگه ها درون گودالی هستند که اطراف آن ها را درختان و کوه ها محاصره کرده اند و بیشتر تنگه ها توسط فرسایش از طریق آب در قرن های متوالی به وجود آمده اند.

دیدن این پدیده های طبیعی بسیار مسرت بخش و هیجان انگیز است؛ یکی از این پدیده های طبیعی و گردشگری تنگ ناری فیروزآباد می باشد که امیدواریم با شناخت این پدیده طبیعی گمشده عزم خود را جزم کنید و برای یک بار هم که شده به این منطقه زیبا و دوست داشتنی سفر کنید.

 

تنگ ناری در 30 کیلومتری شمال فیروزآباد قرار دارد؛ بعد از طی کردن 15 کیلومتر از جاده اصلی فیروزآباد به سمت شیراز به یک دو راهی می رسید که دو راهی روستای ابراهیم آباد است و فاصله دوراهی تا روستای ابراهیم آباد 3کیلومتر است و بعد از رسیدن به این روستای زیبا که با داشتن درختانی زیبا و متنوع از جمله: گردو و انگور و سیب ترش و هم چنین مزارع زیبا مثل برنج، ذرت و گندم و مردمانی مهمان نواز زبانزد خاص و عام است؛ می توانید چند ساعتی را در آن جا به تماشا و استراحت بگذرانید.

بعد از گذشتن از روستا در فاصله 5کیلومتری روستا امامزاده شاه غیب(ع) قرار دارد که اهالی روستا و مردم فیروزآباد ارادت خاصی به این امامزاده بزرگوار دارند و شاهد کرامات آن بوده اند؛ توصیه می کنیم که از رودخانه کنار امامزاده وضو بگیرید و به زیارت این امامزاده گرانقدر بروید تا سفری بی خطر داشته باشید.

حالا نوبت  رسیدن به مقصد اصلی  است؛ با طی کردن تقریبا 7کیلومتر بعد از امامزاده کم کم صدای گوش نواز آب را می شنوید و زمان دیدار فرا رسیده است از ماشین پیاده شوید و در دو طرف خود دو کوه بلند با درختانی زیبا را می بینید و آبی بسیار زیبا در وسط گودالی قرار دارد که ترجیح می دهیم ماشین خود را همان بالای گودال پارک کنید چون رفتن با ماشین به قسمت پایین گودال کمی خطرناک است.

وقتی که از ماشین پیاده می شوید و هوایی به این تمیزی را به ریه هایتان هدیه می دهید، واقعا حس قشنگی است و شما می توانید در قسمت پایین گودال هر جایی که دوست داشتید را برای نشستن انتخاب کنید؛ چون دورتادور تنگه سرسبز و درختانی با سایه هایی برافراشته آماده پذیرایی از مهمانان هستند.

شما به راحتی می توانید به آب دسترسی داشته باشید به هر طرف تنگه که نگاه میکنی از زیر درختانش چشمه هایی زیبا جاری شده تا دوستداران طبیعت را سیراب کند و نوشیدن آبی این چنین زلال و شفاف به انسان آرامش می دهد.

نشستن زیر درختان سرسبز و گوش دادن به صدای زیبای آب و تماشای این همه نعمت های دوست داشتنی خداوند؛ اول امید را در دل ها زنده می کند و حس آرامشی غیرقابل وصف را به انسان هدیه می دهد و دوم حس تقدیر و شکرگذاری از نعمت های خالق بی همتا.

بعد از استراحتی کوتاه می توانید به صورت گروهی به گردش در اطراف تنگه بروید و از همه زیبایی های این منطقه لذت ببرید و توصیه ما به شما این است که تا غروب نشده تمام بازدیدهای خود را انجام دهید تا خاطره ای خوش از این سفر بر صفخه دفتر خاطراتتان نقش ببندد.

انتهای پیام/م/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول