اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

همکاری جاسوسی و اطلاعاتی آمازون با انگلیس

نهادهای اطلاعاتی انگلیس قراردادی را با آمازون برای استفاده از خدمات کلود این شرکت منعقد کرده اند. انگلیس امیدوار است از این طریق فعالیت های جاسوسی خود را سرعت ببخشد.

همکاری جاسوسی و اطلاعاتی آمازون با انگلیس

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از تک اکسپلور، قرارداد یادشده به طور مخفیانه امضا شده و ارزش آن بین ۵۰۰ میلیون پوند تا یک میلیارد پوند برآورد شده است.

رهبری اجرای این قرارداد بر عهده ستاد ارتباطات دولت انگلیس خواهد بود که قصد دارد دسترسی ایمن سازمان های اطلاعاتی انگلیس را به خدمات یارانش ابری یا کلود ممکن کند. ظاهرا بعد از بررسی های گسترده این جمع بندی حاصل شده که خدمات کلود آمازون بر رقبا برتری دارد.

از جمله سازمان های تحت پوشش این قرارداد می توان به MI5، سرویس امنیتی داخلی انگلیس و MI6 اشاره کرد. همچنین برخی سازمان های دیگر دولتی انگلیس هم از این خدمات بهره مند می شوند، اما خود آمازون حق دسترسی به این داده ها را ندارد. دولت انگلیس از هرگونه اظهارنظر در این زمینه خودداری کرده است.

سخنگوی رسمی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در این مورد به خبرنگاران گفت: "ما برای دهه ها از فناوری بخش خصوصی در برنامه های امنیت ملی استفاده کرده ایم تا کشور را ایمن نگه داریم."

استفاده از خدمات کلود به سازمان های جاسوسی انگلیس امکان می دهد حجم زیادی از داده ها را زنده و قابل دسترس نگه دارند و بتوانند به سرعت در آنها جستجو کنند. احتمالا برای ارائه این خدمات تاسیسات جدیدی توسط آمازون برپا خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول