اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

یک سفارش 100 هزار تایی ارزش تسلا را چقدر بالا برد؟/ پولدارترین فرد جهان چقدر سود کرد؟

ثبت یک سفارش خرید برای 100 هزار خودروی تسلا از سوی یک موسسه باعث شد تا ارزش این شرکت خودروسازی به میزان قابل توجهی بالا رود.

یک سفارش 100 هزار تایی ارزش تسلا را چقدر بالا برد؟/ پولدارترین فرد جهان چقدر سود کرد؟

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، اخیرا شرکت اجاره دهنده خودروی هرتز، برای خرید صد هزار دستگاه خودروی تسلا ثبت سفارش کرده و این مسأله باعث شده تا ارزش شرکت خودروسازی تسلا 15 درصد رشد کند.

در معاملات شب گذشته برای نخستین بار در تاریخ تسلا ارزش این شرکت خودروسازی از مرز یک تریلیون دلار عبور کرد و به 1.45 میلیارد دلار رسید. تا پایان روز معاملاتی ارزش تسلا حتی تا 1.13 تریلیون دلار هم بالا رفت.

از آنجا که ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان 22.4 درصد سهام تسلا را در اختیار دارد، ارزش خالص دارایی‌های وی نیز تا 253.5 میلیارد دلار بالا رفت.

در ماه سپتامبر بود که ارزش دارایی‌های ماسک از 200 میلیارد دلار عبور کرد و وی توانست جف بزوس، بنیانگذار شرکت آمازون را پشت سر بگذارد. حتی تا پیش از معاملات دیروز فاصله ثروت ماسک و بزوس 55 میلیارد دلار بود و حالا به نزدیک 88 میلیارد دلار رسیده است.

طی دو هفته گذشته بسیاری از سهامداران تلاش کردند تا آنجا که می‌توانند سهام تسلا بخرند و همین مسأله باعث شد تا شاهد رشد بیشتر سهام تسلا در وال استریت باشیم.

ارزش سفارش صد هزار خودرویی شرکت هرتز به تسلا 4.2 میلیارد دلار برآورد می‌شود، اما توانسته ارزش بازار این خودروساز آمریکایی را چند صد میلیارد دلار بالا ببرد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول