اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر اطلاع‌رسانی لبنان: انصارالله مانند حزب‌الله در حال دفاع از سرزمین خود است

وزیر اطلاع‌رسانی لبنان ضمن مقایسه انصارالله یمن و حزب‌الله لبنان در دفاع از سرزمین خود، به صراحت جنگ هشت ساله در یمن را تجاوز ائتلاف سعودی-اماراتی توصیف کرد.

وزیر اطلاع‌رسانی لبنان: انصارالله مانند حزب‌الله در حال دفاع از سرزمین خود است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جورج قرداحی»  مجری، فعال رسانه‌ای و خبرنگار مشهور لبنانی که اخیرا به عنوان وزیر اطلاع‌رسانی در دولت «نجیب میقاتی» انتخاب شد، در برنامه تلویزیونی معروف «برلمان شعب» (پارلمان مردم) به صراحت بر ضرورت توقف تجاوز به یمن تاکید کرد.

وی در پاسخ به این سوال که تحولات جاری در یمن را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: «تجاوز وحشیانه به یمن که هشت سال از آن می‌گذرد، باید متوقف شود. آن‌چه که یمنی‌ها انجام می‌دهند، حقوق قانونی آن‌ها در دفاع از خود است و من پایداری مردم یمن در قبال این تجاوز را ارج می‌نهم».

 

 

وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در ادامه  تصریح کرد که انصارالله یمن در حال دفاع از خود و وطنش است. آیا انصارالله به جایی تجاوز کرده است؟

مجری برنامه تلویزیونی مذکور که در نقش رئیس پارلمان حاضر بود، در پاسخ به این سوال گفت که پس ماجرای پهپادهای یمنی که به خاک عربستان حمله می‌کنند، چیست؟

قرداحی در توضیح این امر گفت که انصارالله در حال دفاع از خود است. شما به میزان خسارات وارده به یمن و مردم آن بنگرید. آن‌ها در عزا و عروسی در هیچ جایی از سرزمین خود در امان نیستند و جنگنده‌های ائتلاف در حال بمباران مستمر هستند. زمان آن فرا رسیده که این جنگ متوقف شود و از نظر او، این جنگ یک تجاوز سعودی و اماراتی است.

وی در ادامه گفت: «می‌توان  تلاش حزب‌الله لبنان برای آزادسازی خاک این کشور را با تلاش حوثی‌ها برای دفاع از خود در مقابل یک تجاوز خارجی مقایسه کرد».

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرده است.

ین تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول