اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

چه وقتی سخن انسان، ناپایدار و دُم‌بریده است؟

یک استاد اخلاق گفت: پیامبر(ص) می‌فرماید: هرکلامی شروع می‌شود اگر نام خدا ابتدایش نباشد و درود بر من و خاندانم در پی آن نباشد، این کلام مقطوع، ناپایدار و دُم بریده است.

چه وقتی سخن انسان، ناپایدار و دُم‌بریده است؟

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر علوی تهرانی استاد اخلاق طی سخنان خود در حرم مطهر رضوی اظهارداشت: اگر کسی بخواهد کلامی را شروع کند، یکی از آداب آن درود فرستادن بر پیامبر(ص) و خاندان ایشان است.

وی افزود: پیامبر (ص) می‌فرماید: کُلُّ کَلامٍ لا یُذکَرُ الله فیهِ فیُبدَأُ بِصَّلاةِ عَلَیَّ فَهُوَ أقطَعُ؛ هرکلامی شروع می‌شود اگر نام خدا در ابتدایش نباشد و درود بر من و خاندانم در پی آن نباشد، این کلام مقطوع، ناپایدار و دُم بریده است.

علوی تهرانی گفت: ایشان در ادامه می‌فرماید: «مَمحوقٌ مِن کُلِّ بَرَکَةٍ ؛ از هر برکتى محروم است» پس هرگاه کلامی را خواستید شروع کنید بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِیمِ و سپس الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ بگویید تا کلام شما پایدار و پرفایده شود.

فیلم این سخنرانی را اینجا مشاهده کنید:

 

 

حجت‌الاسلام علوی تهرانی در حرم مطهر رضوی دوشب با موضوع پیامبر رحمت به سخنرانی پرداخت که می‌توانید در ادامه صوت کامل این سخنرانی‌ها را بشنوید:

 

سخنرانی شب اول

 

 

سخنرانی شب دوم

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول