اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

بحران غذا در افغانستان؛ کودکان در معرض مرگ ناشی از گرسنگی قرار دارند

مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا با اشاره به وجود ناامنی غذایی در افغانستان، هشدار داد ممکن است میلیون‌ها نفر از جمله کودکان بر اثر سوءتغذیه جان خود را از دست دهند.

بحران غذا در افغانستان؛ کودکان در معرض مرگ ناشی از گرسنگی قرار دارند

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، یک مقام ارشد سازمان ملل متحد هشدار داد که میلیون‌ها افغان از جمله کودکان در معرض مرگ ناشی از گرسنگی قرار دارند.

«دیوید بیسلی» مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا به رویترز گفت که ۲۲/۸ میلیون نفر از جمعیت ۳۹ میلیون نفری افغانستان با ناامنی غذایی شدید روبرو هستند و در مقایسه با ۱۴ میلیون نفر در ماه گذشته این آمار رو به وخامت است.

وی اظهار داشت: «کودکان می‌میرند و مردم گرسنگی خواهند کشید. اوضاع بسیار بدتر خواهد شد. من نمی‌دانم چگونه می‌توان نسبت به میلیون‌ها نفر و بخصوص کودکان که با کمبود بودجه و فروپاشی اقتصاد به سرعت خواهند مرد بی‌توجه بود»

بحران غذایی که با تغییرات آب و هوایی تشدید شده است حتی قبل از تسخیر طالبان در افغانستان ناگوار بود. این در حالی است که دولت جدید این کشور بدلیل سیاست‌های خلاف خواست جامعه جهانی، از دسترسی به دارایی‌های خارج از افغانستان منع شده است.

بیسلی اظهار داشت که دلارهای اختصاص یافته برای کمک‌های توسعه‌ای باید برای کمک‌های بشردوستانه به‌کار گرفته شود. این بودجه باید آزاد شود تا مردم بتوانند زنده بمانند.

بیسلی گفت که برنامه جهانی غذا منابع خود را برای کمک به تامین کمک‌های غذایی تا ماه دسامبر بکار گرفته است، زیرا برخی از اهداکنندگان نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند و افزود که با تخصیص اعتبارات دولتی در حال حاضر، ممکن است مجبور به تخصیص بودجه به کمک‌های دیگر کشورها شود.

گروه‌های کمک‌کننده از کشورهایی که نگران حقوق بشر در زمان طالبان هستند می‌خواهند تا با حاکمان جدید تعامل داشته باشند تا از فروپاشی اقتصاد افغانستان جلوگیری کنند تا این کشور دچار بحران مهاجرت نشود.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول