اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

اولین دوره برداشت میگو پرورشی در منطقه گوردیم کنارک

اولین دوره برداشت میگو در منطقه گوردیم شهرستان کنارک انجام شد.

اولین دوره برداشت میگو پرورشی در منطقه گوردیم کنارک

مهدی حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: شرکت کشت و صنعت مکران در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه سواحل مکران، این طرح را عملیاتی نموده و به طور مستمر در حال تکمیل فازهای متعدد کاری است که قسمتی از این طرح عظیم زنجیره کامل تکثیر و پرورش میگو شامل یک واحد مرکز تکثیر، سه فاز مزارع پرورشی با سطح زیر کشت 500 هکتار به انضمام واحدهای نوزادگاهی (نرسری)، کارخانه خوراک میگو و کارخانه بسته بندی میگو است که در سال جاری به صورت آزمایشی با موافقت سازمان دامپزشکی کشور از تاریخ 15 تیرماه در سطح واحدهای نوزادگاهی با میزان 2 میلیون قطعه پست لارو آغاز به فعالیت کرد.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: اداره دامپزشکی شهرستان کنارک در طول این مدت نسبت به اعمال نظارت های بهداشتی اقدام کرد و در پایان پرورش، میگوهایی با متوسط وزن 18 گرم برداشت و حداکثر وزن 25 گرم نیز ثبت شد.

حسینی بیان کرد: در این طرح روشهای نوین پرورش میگو در دنیا شامل استخرهای ترسیب و ذخیره آب ((Reserviorبرای هرمزرعه، تخلیه مرکزی استخرها، سالم سازی پساب خروجی مزارع اجرایی گردیده است و براساس برنامه شرکت مذکور در سال زراعی جدید  پرورش در سطح استخرهای پرورشی آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: استان سیستان و بلوچستان از استان‌های شاخص و دارای ظرفیت قابل توجه در امر تکثیر و پرورش میگو است به طوری که میزان کل مناطق مستعد پرورش میگو در استان بیش از ۳۶ هزار هکتار است و استفاده از تمامی این ظرفیت ها باعث ایجاد اشتغال پایدار و توسعه صادرات غیر نفتی کشور می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: برای احداث و راه اندازی این طرح سرمایه ای حدود 200میلیارد  ریال هزینه شده است.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول