اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کرونا 50 باشگاه ورزشی را تعطیل کرد

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه مجوز فعالیت باشگاه‌های ورزشی صادر شد, گفت: شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی 50 باشگاه شد.

کرونا 50 باشگاه ورزشی را تعطیل کرد

غفار امانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد:زمانی که کرونا در جهان گسترش یافت و همه چیز را تحت تاثیر قرار داد، ورزش را نیز به رکود کشاند و باشگاه‌های ورزشی بیشترین زیان را متحمل شدند.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از این مشاغل که ردیف مشاغل پرخطر و آسیب‌زای کرونا قرار دارد باشگاه‌های ورزشی است، اضافه کرد: در این ایام به توصیه ستاد ملی مبارزه با بیماری به مدت طولانی تعطیل شده است و ضرر و زیان مادی به مربیان می زند.

وی اظهار داشت: از مهمترین پیامدهای تعطیلی باشگاه‌های ورزشی، بیکاری، از دست دادن شغل و درآمد از بعد اقتصادی و از بین رفتن یک نهاد آموزشی پویا در جامعه است.

امانی با اشاره به تعطیلی 50 باشگاه ورزشی در زنجان گفت: با این حال تسهیلات حمایتی برای باشگاه‌ها در نظر گرفته شده و در این رابطه 377 پرونده هم تشکیل شد.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: مبلغ کلی این میزان پرونده، ۱۴ میلیارد و ۵۳۳ میلیون تومان بود که تا به امروز ۹ میلیارد و ۱۷۹ میلیون تومان پرداخت و برای ۴۱۲ نفر اشتغالزایی شده است.
وی در مورد تاثیر کرونا بر ورزش‌های قهرمانی و پایه نیز گفت: خوشبختانه در سطح قهرمانان فراملی موردی نداشتیم که ورزشکار برای همیشه ورزش را کنار بگذارد و تمامی قهرمانان ورزشی پای کار هستند.

امانی با اشاره به اینکه اداره کل نیز در ایام کرونایی از فعالان و ورزشکاران در سطح قهرمانی حمایت کرده و شرایط را برای تمرین آن‌ها و حضورشان در میادین ورزشی فراهم کرده است، گفت: ورزشکار در سطح قهرمانی باید آماده باشد چرا که حتی چند روز کنار گذاشتن ورزش آمادگی فرد را از بین می‌برد.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با تاکید بر اینکه در رده‌های پایه ورزشی شاهد آسیب جدی بودیم چرا که در ایام کرونا باشگاه‌ها تعطیل بوده و هیأت‌های ورزشی نیز دوره‌ها و برنامه‌های آموزشی خود را لغو کرده بودند، اضافه کرد: این خسارت صرفا مربوط به زنجان و ایران نبود و کل دنیا در ورزش پایه دچار خسارت و آسیب شدند.

وی افزود: طبق مجوز ستاد کرونا مجوز بازگشایی باشگاه‌ها و اماکن ورزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صادر شده است.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول