اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

امدادرسانی به هفت هزار و ۴۱۰ زلزله‌زده در اندیکا

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از امداد رسانی به هفت هزار و ۴۱۰ زلزله زده در اندیکا خبر داد.

امدادرسانی به هفت هزار و ۴۱۰ زلزله‌زده در اندیکا

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی خدادادی مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا کنون به‌هفت هزار و ۴۱۰ آسیب دیده از این زمین لرزه، امدادرسانی شده و اقلام زیستی، بسته‌های غذایی و بهداشتی در اختیارشان قرار گرفته است.
 
وی افزود: خدمت رسانی‌های این جمعیت در سه مرحله عملیات‌های امداد و نجات و امدادرسانی اولیه، ارائه خدمات حمایتی و هدایت حرکت‌های جهادی با بهره گیری از مشارکت‌های مردمی و فعالیت‌های فرهنگی و حمایت‌های روانی قابل تعریف است.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: در زمینه عملیات‌های امدادرسانی اولیه در سه قالب توزیع اقلام زیستی نظیر چادر اسکان، پتو، موکت، ست ظروف، والور، فانوس، نایلون پوششی و بشکه‌های نگهداری آب، بسته‌های غذایی شامل برنج ،حبوبات، کنسروجات، چای، قند و شکر  و اقلام بهداشتی از جمله صابون، پودر لباسشویی و دیگر اقلام بهداشتی اقدام لازم صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در مرحله‌های بعدی خدمت رسانی، تیم حمایت‌های روانی به منظور آرامش بخشی و التیام روحی افراد آسیب دیده، در منطقه حضور یافته و خدماتی شامل مشاوره به بزرگسالان، بازی درمانی برای کودکان و خردسالان، شناسایی کودکان و خانواده‌هایی که دارای آسیب بیشتری شده‌اند، ارائه شد که خوشبختانه به افزایش روحیه ساکنین این مناطق کمک شد.

علی خدادادی عنوان کرد: خانه‌های هلال علاوه بر نقش‌های پیشگیرانه در مناطق مختلف شهری و روستایی با ارائه آموزش‌های امدادی و آمادگی در برابر مخاطرات  که سبب کاهش خطرپذیری می.شود و جامعه را تاب آور می‌کند، در ارزیابی سریع هنگام بروز حوادث و توزیع عادلانه کمک های مردمی توسط اهالی آموزش دیده همان محلات نقشی بسیار پر رنگ و جایگاه ویژه‌ای دارند لذا افزایش بیش از پیش خانه های هلال از طریق برگزاری جلسات هماهنگی و پیگیری های مستمر با بخشداران و دهیاران  در حال انجام است.

وی با اشاره به فعالیت‌ها در حوزه تسهیل‌گری و جلب مشارکت های مردمی نیز گفت: اقدام‌هایی از سوی این جمعیت به عمل آمده که پویش همدلی و مهربانی یکی از این برنامه هاست .

خدادادی در پایان با دعوت از هم میهنان جهت سهیم شدن در امر خداپسندانه و بشردوستانه حمایت از آسیب دیدگان زلزله اندیکا، بیان کرد: جمعیت هلال احمر استان خوزستان آماده دریافت کمک‌های مردمی و رساندن امانت مردم به دستان صاحبانشان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان افزود: از طریق کد   #۶۱*۱۱۲* و یا واریز مبالغ اهدایی به شماره کارت 9996-9999-3379-6104  می‌توان در پویش همدلی و مهربانی که ویژه جمع آوری کمک‌های مردمی به زلزله زدگان اندیکا است مشارکت کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول