اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

خروج مفتضحانه آمریکا از افغانستان و راهبرد سیاست خارجی این استکبار در منطقه

معاون مطالبه‌گری بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ با اشاره به اقدامات تروریستی در افغانستان گفت: راهبرد کلان سیاست خارجی آمریکا مشغول کردن کشورهای اطراف افغانستان از جمله ایران، چین و روسیه با تهدید یک گروهک تروریستی خطرناک به اسم داعش یا شبیه آن است.

خروج مفتضحانه آمریکا از افغانستان و راهبرد سیاست خارجی این استکبار در منطقه

مهدی هاشم‌زاده معاون مطالبه‌گری و گفتمان سازی سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس در واکنش به اتفاقات اخیر در برخی افغانستان گفت: در ماه گذشته شاهد حملات سازمان‌یافته‌ای  در کشورهای مختلف منطقه از جمله در افغانستان بوده ایم که گروه تکفیری-تروریستی داعش مسئولیت وقوع این حملات را با انتشار بیانیه ای برعهده گرفت.

این فعال دانشجوئی با اشاره به فعالیت و تحرکات داعش پس از پایان اشغالگری آمریکا در افغانستان افزود: بیش از 200 شهید و 200 مجروح واقعه دردناک نماز جمعه قندوز و قندهار در افغانستان و همچنین حملات مسلحانه به تجمع مسالمت آمیز طرفداران دو جنبش حزب الله و امل  که به سیاسی کاری قضات در پرونده انفجار بیروت معترض بودند علاوه بر سازمان یافته بودن این حودات نشان از یک توطئه هماهنگ و پازل سیاسی بزرگ‌تر استکبار جهانی برای کشورهای منطقه دارد.

هاشم زاده ادامه داد: خروج مفتضحانه و ناکامی اشغالگران در دستیابی به‌اهداف خود در افغانستان نقطه شروع این توطئه آمریکایی-صهیونسیتی با طرح های جدید و ابزارهایی متفاوت است هر چند آمریکا اکنون در افغانستان حضور فیزیکی ندارد اما میراثی در این کشور بر جا گذاشته که اهداف کاخ سفید را در دوران پس از اشغال محقق می کند.

مسئول سابق بسیج دانشجوئی دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به هدف آمریکا مبنی بر افزایش تنش و بی‌ثباتی در افغانستان از طریق فعال کردن گسل های قومی و مذهبی و همچنین درگیر کردن طالبان در یک جنگ داخلی و برهم زدن تمرکز این گروه برای تشکیل یک دولت با ثبات در کابل خاطر نشان کرد: راهبرد کلان سیاست خارجی آمریکا مشغول کردن کشورهای اطراف افغانستان از جمله ایران، چین و روسیه با تهدید یک گروهک تروریستی خطرناک به اسم داعش یا شبیه آن است.

عضو هیئت رئیسه اتحادیه دانشجویان جهان اسلام با اشاره به حضور یکی از کارمندان سفارت واشنگتن بعنوان تک تیرانداز در حمله مسلحانه به تجمع کنندگان روبروی کاخ دادگستری بیروت ادامه داد: فالانژیست‌های لبنانی که رابطه وثیقی با صهیونیست‌ها داشته و در شکل‌گیری جنگ‌های داخلی ۱۵ ساله لبنان و ربوده شدن حاج احمد متوسلیان نقش اساسی داشتند را می توان بعنوان عامل اصلی  این حمله مسلحانه معرفی کرد. 

هاشم زاده افزود: استکبار جهانی با دامن زدن به‌تنش‌های مذهبی در لبنان به‌دنبال تضعیف حزب‌الله در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور، انداختن لبنان به‌ آتش فتنه داخلی و انتقام از پیروزی‌های اخیر محور مقاومت در یمن، سوریه و لبنان هستند. 

معاون مطالبه گری و گفتمان سازی بسیج دانشجوئی دانشگاه های تهران بزرگ در پایان خاطر نشان کرد: از مدت‌ها پیش حملات اخیر به ‌شیعیان در افغانستان، لبنان و سوریه و مداخله در انتخابات عراق با ابزارهای نرم مانند سفارتخانه ها و نیروهای نیابتی برنامه‌ریزی شده بود که این با مختصات و روحیات دموکرات کاملا تطابق و همخوانی دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول