اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حماس: ریاض بازداشت‌شدگان فلسطینی را آزاد کند

در پی انتشار گزارش کارگروه بازداشت‌های خودسرانه وابسته به شورای حقوق بشر سازمان ملل ، حماس بار دیگر از سعودی خواست که فلسطینی‌های بازداشت شده را آزاد کند.

حماس: ریاض بازداشت‌شدگان فلسطینی را آزاد کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کارگروه بازداشت‌های خودسرانه وابسته به شورای حقوق بشر سازمان ملل پنج شنبه هفته گذشته در گزارشی ادامه بازداشت «محمد صالح الخضری» نماینده حماس در عربستان و پسرش «هانی محمد الخضری» به دست دولت عربستان سعودی را غیر قانونی و خودسرانه اعلام کرد.

در این گزارش تأکید شده که حقوق اولیه و اساسی زندانیان فلسطینی در عربستان سعودی نقض می‌شود و بهترین راه‌حل آزادی فوری و جبران خسارت‌های وارده به آن‌هاست.

بر اساس گزارش خبرگزاری «آناتولی» حماس ضمن از گزارش سازمان ملل استقبال و به همین مناسبت، بار دیگر از سعودی خواست الخضری و فرزندش را به همراه بازداشتی‌های فلسطینی دیگر را آزاد کند.

حماس در بیانیه خود اعلام کرد، ظلم و رنج شدیدی که الخضری، دیگر بازداشتی‌ها و خانواده‌هایشان متحمل شده‌اند با مواضع تاریخ سعودی و نیز موضع حمایتی ملت این کشور در حمایت از مسأله فلسطین و حق ملت آن در مبارزه برای آزادی و استقلال در تعارض است.

در فوریه ۲۰۱۹، سعودی‌ها، بیش از ۶۰ اردنی و فلسطینی مقیم عربستان از جمله «محمد الخضری» نماینده جنبش مقاومت اسلامی «حماس» را به اتهام حمایت مالی از مقاومت فلسطین دستگیر کردند.

عربستان سعودی چندی پیش احکام سنگینی علیه این اسرای فلسطینی صادر کرد (جزئیات بیشـتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول